• Wat is het verschil tussen die twee?
    Want voor moord kan je levenslang zitten, en voor doodslag niet?
    Explain_O_


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    -hoofdpijn-


    All this dampness is damp.

    Moord is met voorbedachte rade , doodslag is moord, maar dan niet met voorbedachte rade en dan heb je nog dood door schuld, bijv als je iemand dood rijdt terwijl je dronken bent.

    [ bericht aangepast op 21 mei 2010 - 19:02 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Maserati schreef:
    Moord is met voorbedachte rade , doodslag is moord, maar dan niet met voorbedachte rade en dan heb je nog dood door schuld, bijv als je iemand dood rijdt terwijl je dronken bent.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Maserati schreef:
    Moord is met voorbedachte rade , doodslag is moord, maar dan niet met voorbedachte rade en dan heb je nog dood door schuld, bijv als je iemand dood rijdt terwijl je dronken bent.

    Maserati schreef:
    Moord is met voorbedachte rade , doodslag is moord, maar dan niet met voorbedachte rade en dan heb je nog dood door schuld, bijv als je iemand dood rijdt terwijl je dronken bent.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Idunno. Wat hierboven staat denk ik. Alleen snap ik daar geen fuck van. (krul)


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    Girlfriend schreef:
    Idunno. Wat hierboven staat denk ik. Alleen snap ik daar geen fuck van. (krul)


    Same here. ;x. Ik dacht dat doodslag betekende dat jezelf als moordenaar werd opgehangen ofzo?


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Moord is met opzet (voorbedachte rade), doodslag niet.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Moord is met voorbedachte rade idd, dus dat je naar iemand toe gaat het met idee om diegene te vermoorden.
    Doodslag is dat je niet van te voren bedenkt om iemand te vermoorden, maar dat je bijvoorbeeld ruzie met iemand krijgt en diegene dan met een mes neersteekt (of op een andere manier vermoord) in een vlaag van woede.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Uh... doodslag is dat iemand doodslaan:S
    Nee, ik snap het ook niet, tis allebei erg!


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Moord is een doodslag met voorbedachte rade, daar krijg je van 15-30 jaar voor + eventueel een geldboete.
    Doodslag is niet gepland, het is dus "per ongeluk", zeg maar, gebeurd, daar krijg je max 15 jaar opsluiting voor + eventueel een geldboete.
    Misschien om die aantallen jaren zeker te weten, kan je het beter googlen..


    Where there is a sea there are pirates...

    Bij moord berijd je het voor,doodslag gata perongelijk. Als Bijvoorbeeld bij een ruzie iemand valt en zijn hoofd ergens tegen aan stoot waardoor hij een hersenbloeding krijg en sterft.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Zoals er hierboven wordt gezegd allemaal. Al is het wel behoorlijk ingewikkeld.