-Ja ik kwam hierop door dat topic over de doping in de Kathedraal van Antwerpen-
Ik vind het zo raar dat mensen hun kinderen dopen, gewoon omdat iedereen het doet. En dan doen die kinderen hun communie want dan krijgen ze mooie kleren aan en veel cadeautjes, maar daarna wordt er nooit gebeden, of naar de kerk gegaan, niks. En dan nog zeggen 'Ik ben katholiek, want ik ben gedoopt'. Dan ben je niet katholiek. Dan heb je gewoon wat water over je hoofd gekregen en een extra naam, en leef je daarna gewoon lekker je atheïstische leventje. Je mag dan wel als katholiek aangegeven staan, je bént het gewoon niet.
Dat is de reden dat ik niet gedoopt ben. Mijn ouders waren niet katholiek, dus waarom zouden ze, omdat iedereen dat doet? No thanks, als ik later besluit dat ik écht katholiek wil zijn dan laat ik me maar alsnog dopen, maar mijn ouders gaan niet schijnheilig met de rest meelopen.
Dit is trouwens niet aanvallend bedoeld voor de mensen die gedoopt zijn (kon jij er wat aan doen), en het is ook niet gericht op mensen die wél katholiek zijn. Don't feel offended (:
Everything means nothing, if I ain't got you.