• Ik heb nieuwe boeken nodig, ik lees nooit, maar moet gaan beginnen voor Nederlands.

    Ik wil alleen boeken die spanning hebben. Geen romantische lebber-verhalen! Iets over piraten ofzo, en dan niks kleuterachtig over kinderen van 12 jaar ofzo. Liefst volwassenen die de hoofdrol hebben.

    -Spanning (Piraten, ridders, draken, reizen, schatten)
    -Volwassenen hebben de hoofdrol.
    -NIET TE DIK (!)
    -Makkelijk te begrijpen.

    Zet titel en samenvatting erbij A.U.B.
    :'D


    I live for the applause, you will die for it.

    Schone Kunsten van Corine Hartman. Redelijk dik maar je krijgt er ook heel wat voor terug.
    Genre: Detective. Taal: makkelijk te lezen, leest als een trein.


    No growth of the heart is ever a waste

    Moet je nederlandse literatuur lezen of mag het ook vertaalt zijn?


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Moet je nederlandse literatuur lezen of mag het ook vertaalt zijn?
    Gewoon een boek, denk dat dat niks uit maakt. :Y)


    I live for the applause, you will die for it.

    Carnage schreef:
    (...)Gewoon een boek, denk dat dat niks uit maakt. :Y)
    Welk niveau doe je en welke klas?


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Welk niveau doe je en welke klas?
    Ik doe Havo en zit in de 2e.


    I live for the applause, you will die for it.

    De gave van Katsa van Kristin Cashmore. Het is fantasy. & er komt liefde in voor, maar dat komt er eigenlijk gewoon bij. & het is helemaal niet melig of zo :)
    -> Katsa is sinds haar achtste in staat om een volwassen man met haar blote handen te doden - ze is een Begaafde, een van de weinige mensen die geboren zijn met een bijzondere Gave.
    Als nichtje van de koning zou Katsa normaal gesproken een leven vol luxe en privileges leiden, maar net als alle andere Begaafden moet ze haar Gave in dienst van de koning stellen. Al zo lang als ze zich kan herinneren moet ze zijn vuile werk opknappen: afrekenen met vijanden en ongehoorzame burgers. Maar geleidelijk aan groeit Katsa's verzet. Als ze de knappe prins Po ontmoet die haar verteld over het gruwelijke raadsel dat hij op moet lossen, besluit ze met hem mee te gaan op zijn gevaarlijke tocht. Een tocht die de ware aard van haar Gave onthult, en het verschrikkelijke geheim dat ver weg verborgen is. Een geheim dat alle zeven koninkrijken kan vernietigen...


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    jaaaa, i need books too. kom op mensen!


    we've only said goodbye with words

    Nou ja, je kan altijd nog Sprookjes en Vertellingen of De Silmarillion of De Hobbitvan J.R.R. Tolkien lezen


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California