• Ik moet echt beginnen met lezen -Doe ik nooit- voor Nederlands. Maar ik lees geen kut meiden-boeken. Ik wil alleen horror-spannende boeken lezen, maar niet te dik, want dan heb ik geen zin om te lezen en doe ik er een jaar over :'D

    Dus, iemand een leuk, SPANNEND, NIET over liefdes, niet al te dik boek? Plaats ook gelijk een samenvatting van het verhaal hier.


    I live for the applause, you will die for it.

    uhm. Dit gaat lastig worden want ik lees veel dikke boeken.
    Naja het is niet echt een horror, maar wel een heel erg mooi boek;
    Een Verschrikkelijke Schoonheid door Libba Bray
    De 16-jarige Gemma groeit op in India aan het eind van de 19de eeuw. Wanneer haar moeder overlijdt, krijgt ze een angstaanjagend visioen, waarover ze niemand durft te vertellen. Na haar moeders dood wordt Gemma naar Spence gestuurd, een strenge kostschool voor welgestelde meisjes in Engeland. Maar ook in Engeland wordt Gemma geplaagd door visioenen, en blijkt dat ze vanuit India gevolgd is door een mysterieuze jongen, Kartik, die haar raadselachtige waarschuwingen geeft.
    Dankzij haar scherpe tong en intelligentie, weet Gemma de vriendschap te winnen van de brutale Felicity, de mooie Pippa en de verlegen Ann. Ze ontdekt een oud dagboek waarin gesproken wordt over een andere wereld. Samen met haar nieuwe vriendinnen sluit Gemma zich aan bij de Orde, een geheim genootschap van vrouwen die macht hebben over die andere wereld. Maar dan roepen ze krachten op die ze niet meer kunnen controleren, en verandert het leven van Gemma en haar vriendinnen voorgoed.
    in het begin is het boek nogal vaag

    De Grote Freakshow
    door Darren Shan
    'Alles is waar in dit boek, behalve de namen... Ik vertel je zelfs niet hoe mijn stad of land heet. Ik zou niet durven.' - Darren Shan
    Darren Shan is een gewone schooljongen - tot hij de Grote Freakshow bezoekt...tot hij Madame Octa ontmoet...tot hij oog in oog staat met een nachtwezen...
    Binnen de korste keren zitten Darren en zijn vriend Steve gevangen in een dodelijke val. Darren moet een deal maken met de enige die Steve kan redden. Maar voor die persoon telt maar één ding: BLOED...


    Gif door Chris Wooding
    Gif is altijd koppig en geneigd tot tegenspreken. Dus wanneer ze ontdekt dat haart babyzusje is gestolen door elfen, besluit ze de Elfenheer zelf op te zoeken om haar terug te halen.
    Maar dat blijkt niet gemakkelijk. Gif belandt in een wereld van intriges, waar een sinistere groep halfgoden samenzweert om de Hiërophant ten val te brengen. Want de Hiërophant, de heer der heren, schrijft weer, en zijn pen zal over ieders lot beslissen....


    verder weet ik het eventjes niet xd.

    [ bericht aangepast op 20 sep 2009 - 22:25 ]


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Het gouden Ei van Tim Krabbè?


    -