• Daar wou ik een verhaal van maken. Over eerwraak.

    -Eerwraak: Eerwraak is een gewoonterechtelijk fenomeen waarbij een familie of stam de verloren gegane zedelijke eer meent te kunnen herstellen door het plegen van een moord op de veroorzaker van het eerverlies of degene die schuldig bevonden aan het eerverlies. Deze persoon kan een man of een vrouw zijn.

    Denk daarbij, bij een meisje die een vriend heeft en daar mee naar bed gaat en zo haar maagdelijkheid verliest. Haar eer is aangetast en ook die van de familie, en daarom worden sommige van deze meisjes vermoord.

    'I dont have a daughter now, and i prefer to say that i never had one.'

    Wat denken jullie?


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Doen. Het is een heel goed thema, mits het natuurlijk goed beschreven wordt.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik snap het niet echt :X.
    Maar doe maar gewoon :Y)


    I found myself in Wonderland.

    Aurelia schreef:
    Doen. Het is een heel goed thema, mits het natuurlijk goed beschreven wordt.

    Hm ja dat zeker,


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Mistake schreef:
    Ik snap het niet echt :X.
    Maar doe maar gewoon :Y)

    Nog nooit van Eerwraak gehoord, dat kan natuurlijk. Eerwraak is een soort van straf, uhm ja hoe leg je het het beste uit. Als iemand uit een familie de familie eer schend, bijv. door verliefd te worden op iemand van een ander geloof of je maagdelijkheid verliezen zonder te zijn getrouwd. Zijn er dus familieleden van zo'n persoon die hun eer terug willen en dit meisje vermoorden


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Like Romeo and Juliet.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Happysnail schreef:
    Like Romeo and Juliet.

    Hm je zou de link kunnen leggen maar ik vind eerwraak toch wel iets anders. Maar zo denk ik erover.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    weetje. ik wou daar ook een verhaal over maken ooit :x en toen was ik vergeten hoe dat heette x_x


    We can only learn to love by loving.

    PoisonIvy schreef:
    (...)
    Nog nooit van Eerwraak gehoord, dat kan natuurlijk. Eerwraak is een soort van straf, uhm ja hoe leg je het het beste uit. Als iemand uit een familie de familie eer schend, bijv. door verliefd te worden op iemand van een ander geloof of je maagdelijkheid verliezen zonder te zijn getrouwd. Zijn er dus familieleden van zo'n persoon die hun eer terug willen en dit meisje vermoorden


    Ah right, right :Y).
    Ik snap het nu, het lijkt me een goed idee _O_


    I found myself in Wonderland.

    Fighter schreef:
    weetje. ik wou daar ook een verhaal over maken ooit :x en toen was ik vergeten hoe dat heette x_x

    Slecht van je.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.