• Helloo liebe<3
    Voor ons mondeling examen Frans moesten we uit drie opdrachten kiezen. Vermits mijn Frans nog niet van de beste is heb ik maar het makkelijks gekozen: Een huis voorstellen/proberen te verkopen. Maar wat vinden jullie ervan? Dit is mijn tekst;

    Bonjour tout le monde. Je m’appelle Annelies Koeck et bievenue dans le programme ‘maison a vender.’
    Aujourd’hui nous allons vendre une maison dans la provençe. La maison se trouve sur une montange á 5 kilometres de Castellane. Voilá c’est la maison.
    La maison est très grande en aussi très jolie. Entrons.
    Nous entrons dans le garage. Ici c’est le salon. Dans le salon il y a un grand fauteuil et deux petits fauteuils. Il y a un télé et une petite table.
    Voilá c’est la cuisine. Dans la cuisine il y a une grande table avec 6 chaises.
    Au deuxième étage il y a deux grandes chambres a choucher et une très jolie salle de bains.
    Dans la première chambre il y a un grand lit et une jolie armoire. Aussi très grande.
    Dans la deuxième chambre a choucher il y a deux petits lits. C’est une chambre pour enfants. Il y a aussi deux armoires.
    Voilá c’est la salle de bains. Dans la salle de bains il y a une douche, un toilettes et une grande bain.
    Nous allons dans le jardin.
    Voilá c’est le jardin. Le jardin est très grand et très jolie. Il y a aussi une grande terasse et une grande piscine.
    Le prix est 300.000 euros. Vous pouvez téléphoner au numéro: 08 77 55 44.
    Merci pour regarder et au revoir!


    Xxx

    Waah, ik vind hem wel goed. =]
    Helaas kan ik de fouten er niet uithalen, ik ben geen juf ofzo XD
    x.


    ok

    ik heb ook mondeling examen voor Frans, helaas mogen wij niets voorbereiden maar moeten we gwn alles van theorie enzo kunnen uitleggen :s

    Anyway, het is een goede tekst! (:
    Maar, het is 'maison à vendre' en ik zou zeggen: 'une grande table pour six personnes.'

    Is het niet, maison à vendre? *gaat verder lezen*

    ik heb ook mondeling examen voor Frans, helaas mogen wij niets voorbereiden maar moeten we gwn alles van theorie enzo kunnen uitleggen :s

    Anyway, het is een goede tekst! (:
    Maar, het is 'maison à vendre' en ik zou zeggen: 'une grande table pour six personnes.'


    Mijn moeder heeft me hierbij geholpen en ze zei dat dat geen rol speelde. Pour six personnes of avec six chaises (': Maar, heb het al afgeprint, geen zin om te veranderen.
    Toch thanx voor de raad n_n

    Is het niet, maison à vondre? *gaat verder lezen*


    Dat accent zet ik er wel met balpen nog op en nee het is vendre (:

    oO ik heb frans er gelijk uitgegooid toen het mog.. Succes met jullie [mondeling]examen ^^;p


    PINKPOP WAS SUPER=D

    het is niet 'Voila c'est le jardin' het is 'Voila le jardin.'
    ook bij de rest moet je "c'est" weghalen. En choucher is volgens mij coucher. voor de rest is het goed, denk ik (;


    -

    En is het niet un WC als er maar één is?
    Dacht ik, of anders des toilettes voor meerdere.
    Maar dan moet er wel een 's' achter. (;
    Denk ik xd

    (...)

    Dat accent zet ik er wel met balpen nog op en nee het is vendre (:

    Omg, ik kan niet schrijven.xd
    Ik bedoelde vendre, omdat er vender staat.
    Omg, vondre, Lisa toch xD

    @Iedereen
    Dankuu om te verbeteren -is tekst aan het aanpassen- En jhaa, ik had inderdaat foutjes geschreven, mijn Frans is niet van de beste n_n'