• nou ik heb dus heel veel problemen met mijn vader en het wordt steeds erger

    Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder woont nu in Frankrijk.. Mijn moeder was een alcoholist en was agressief (slaan, schoppen, aan haren trekken, met dingen gooien enz.)tegen mijn vader en mij,, en soms ook tegen mijn broer(22 jaar).

    Nu is ze dus al 2 jaar weg en daar was ik in het begin wel blij mee maar na een tijdje veranderde mijn vader heel erg en nu is het zelfs zo dat ik wel een beetje kan begrijpen dat mijn moeder soms zo deed. Want hij maakt problemen over de kleinste dingen. Eerst dacht ik dat het aan mij lag want hij deed nooit iets tegen mijn broer. Maar de laatste tijd doet hij ook zo tegen mijn broer en die ziet nu ook in hoe mijn vader is.

    Ook gebruikt mijn vader nu geweld sinds 2 weken ofzo, maar alleen tegen mij en als mijn broer (of zijn vriendin) niet thuis is.

    Ik heb wonden op mijn rug en allerlei blauwe plekken. En die wonden op mijn rug worden denk ik littekens.

    Het gaat nu ook heel slecht op school en het is al zeker dat ik blijf zitten...

    Weet iemand iets dat ik kan doen of is er iemand die ook zoiets heeft meegemaakt??



    Xx


    Mach immer was dein herz dir sagt

    zoals ik net al zei ;) : praat er met iemand over die je vertrouwd !

    Sterkte (flower)


    ' niks is wat het zijn moet '

    Bel de kinder telefoon of praat met je mentor/mentrix. Die kunnen er wat aan doen. Wij niet.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    @ Decoy wij kunnen haar ook helpen hoor -.-' je klinkt nogal bot xD

    Mijn ouders zijn ook gescheiden en ik woon nu sinds drie weken bij mijn moeder omdat mijn stiefmoeder mij het leven zuur maakte.


    You can never wear to much black

    Het spijt me heel erg voor je.
    Ik denk dat je, zoals anderen ook al zeiden, met goede contacten of met de kindertelefoon kunt praten.
    Het beste is gewoon met je mond, en niet via msn of zo.;)

    Ik denk niet dat je er behoefte aan hebt, maar je mag me altijd een pb sturen.
    Sterkte!


    Heaven is where love is. Love is where your heart lies. <3

    @ Decoy wij kunnen haar ook helpen hoor -.-' je klinkt nogal bot xD

    Mijn ouders zijn ook gescheiden en ik woon nu sinds drie weken bij mijn moeder omdat mijn stiefmoeder mij het leven zuur maakte.

    Hoe wil je dat doen, je kan niet vanaf daar even naar haar toe gaan en der vader een lesje leren ofzo. ¬¬' En dat ik bot klinkt boeit me niet.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Decoy heeft wel gelijk.
    Wij kunnen niks doen. Mentor/mentrix, vertrouwingspersoon, kindertelefoon enz. wel.

    Maar meid, sterkte!


    Protège moi de mes désirs.

    (...)
    Hoe wil je dat doen, je kan niet vanaf daar even naar haar toe gaan en der vader een lesje leren ofzo. ¬¬' En dat ik bot klinkt boeit me niet.


    Ik bedoel alleen maar te zeggen dat praten ook kan helpen, misschien helpt het niet tegen lichaamelijke pijn maar als je eens van een ander hoort hoe het daar thuis gaat kan dat opluchten

    Misschien boeid het jou niet dat je bot klinkt, maar ze heeft wel een serieus probleem en als je dan zo bot doet...


    You can never wear to much black

    (...)

    Ik bedoel alleen maar te zeggen dat praten ook kan helpen, misschien helpt het niet tegen lichaamelijke pijn maar als je eens van een ander hoort hoe het daar thuis gaat kan dat opluchten

    Misschien boeid het jou niet dat je bot klinkt, maar ze heeft wel een serieus probleem en als je dan zo bot doet...

    Djesuus, je kan alleen praten. Dat is geen echte hulp. Kom op, denk na waar zit je verstand. Het kan opluchten maar het lost je problemen thuios niet op dus zal het daar tegen niet helpen dus infeite kunnen wij niks doen --'En dat botte boeid gewoon geen fuck, ik heb gezegt wat ik wou zeggen en wat ze kon doen so what?!


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ik denk niet dat ik het er over mag hebben van m'n ouders. Maar dat van jou is wel heel erg hoor! Heb je al naar de kindertelefoon gebeld ofzoiets? Kan je vader wel met kinderen omgaan, want het is niet normaal. Ik bedoel, je kunt wel vechten maar dat doet ie dan maar met een persoon van z'n eigen leeftijd. Het is niet normaal dat ie jou beschouwd als een gelijkene van hem.


    Als je maar een ananas hebt..

    Decoy heeft wel gelijk.
    Wij kunnen niks doen. Mentor/mentrix, vertrouwingspersoon, kindertelefoon enz. wel.

    Maar meid, sterkte!
    Fijn dat teminste iemand het met me eens is.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    (...)
    Djesuus, je kan alleen praten. Dat is geen echte hulp. Kom op, denk na waar zit je verstand. Het kan opluchten maar het lost je problemen thuios niet op dus zal het daar tegen niet helpen dus infeite kunnen wij niks doen --'En dat botte boeid gewoon geen fuck, ik heb gezegt wat ik wou zeggen en wat ze kon doen so what?!

    Idd, wij kunnen niet helpen. Alleen tips geven bij wie ze terecht kan en zo.


    Als je maar een ananas hebt..

    (...)Fijn dat teminste iemand het met me eens is.

    Ik ook, maar het is niet zo dat ik me meteen tegen Welpje ofzo ga richten.


    Als je maar een ananas hebt..

    (...)
    Ik ook, maar het is niet zo dat ik me meteen tegen Welpje ofzo ga richten.

    Dat doe ik ook niet, maar ze valt me zo aan en daar kan ik niet tegen. Het is gewoon iets wat ik vind en daar hoeft zij zich niet mee te bemoeien.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Hulp zoeken. Niet denken dat kan niet dan slaat hij me in elkaar of hij houd me tegen of ze nemen me niet serieus of ik durf het niet. HULP ZOEKEN. Je kunt dit niet alleen want je vader zal waarschijnlijk niet naar jou luisteren. Echt waar, als je niets doet word het van kwaad tot erger.


    Life is hard and then we die

    (...)
    Dat doe ik ook niet, maar ze valt me zo aan en daar kan ik niet tegen. Het is gewoon iets wat ik vind en daar hoeft zij zich niet mee te bemoeien.

    Ja oke, ze had wel wat minder kunnen doen. das zo... maar daar had ik natuurlijk niks mee te maken, dat was tussen jullie. maar ik bedoelde dat zei zich niet zo aangevallen zou gaan voelen als wij ineens allemaal aan jou kant gingen staan.


    Als je maar een ananas hebt..