• weet ik veel hoe ik zijn naam schrijf.
    Vandaag hadden we bij gedrags wetenschappen een verhaal ge hoord van Roal Dahl. en zo gaat het:

    een man en vrouw wonen in een huis, doodnormaal. Ze hebben samen een kind en hebben niets te kort. Niet dat ze rijk zijn, nee, gewoon een doodnormaal gezin. Op een dag word de vrouw het beu, want elke dag lijkt op de andere. Tot dat er een man aan haar deur komt bellen. 'Wie is dat nu weer?' vraagt de vrouw zich af. Het is immers midden in de week. 'Krijgen we bezoek?'vraagt de man. Maar de vrouw weet van niets. Ze gaat opendoen en ziet een man voor haar deur staan met een koffertje. 'Wij kopen niet aan de deur.''Ik verkoop ook niets mevrouw,'zegt de heer 'ik heb hier voor u een check van 1 miljoen euro.' De vrouw kijkt verbaasd en vraagt de man wat ze ervoor moet doen om die te krijgen. de heer maakt zijn kofferje open en in die koffer is een rode knop. Áls u op deze knop drukt, krijgt u van mij de check van 1 miljoen euro, maar dan sterft er wel iemand op de wereld. Iemand waarmee u geen enkel verband heeft! Ook niet de vriend van de vriend van de vriend van uw poetsvrouw. Daarbij komt dat die persoon wel kerngezond is, dus hij/zij zou zeker niet sterven als je níet op de knop drukte. De vrouw is verbaasd en roept haar man erbij. 'Lief, kom je even?' De man komt eraan en hoort ook het verhaal van de rode knop. Ze overleggen even en uiteindelijk beslissen ze en drukken op de knop. De heer overhandigt hen de check en gaat weg. Maar na een poosje krijgt de vrouw schuldgevoelens en heeft ze veel medelijden met die gestorven persoon. Ze besluit om een deel van het geld aan de familieleden te geven en gaat de heer achterna. 'Meneer, meneer!'De man houd halt en vraagt wat de vrouw van hem wilt. 'Meneer, zou ik mogen weten wie er gestorven is? Dan kan ik het geld delen met de familieleden.' De heer vind het heel mooi van haar dat zij dat wilt doen, maar weigerd de naam van de gestorven persoon te zeggen. Na een tijdje zagen kan de man het niet meer aanhoren en geeft haar antwoord. 'De persoon die vandaag gestorven is, is de persoon die gisteren op de knop heeft gedrukt.'


    Koel verhaal toch? Nu is mijn vraag, zou jij eerst op de knop hebben gedrukt nog vóór dat je wist dat jij de volgende dag dood zou gaan?


    All was well.

    Ja ben je dan even genaaid.
    Ik zou het niet doen. Een leven is meer dan 1 miljoen euro waard, ongeacht welke.


    BAM!

    Ik zou heel erg twijfelen, maar het denk ik toch niet doen.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Nee, geld heeft geen enkele waarde voor mij. Ik geef het uit als ik er zin in heb. Maar had ik het niet? Dan ben ik nog steeds de persoon die ik ben.
    Maar het verhaal is wel appart. Nog nooit eerder gehoord.


    Wie du mir, so ich dir.

    oohja, ik zou het ook niet doen ;3


    All was well.

    Nee >-<
    Ik zou er echt te veel medelijden mee hebben dan :'D

    Ik zou het niet gedaan hebben, want als er iemand zou sterven zou ik veel te veel schuldgevoelens hebben als ik het wel gedaan had.


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Nee ik heb een leven en hersens, en al genoeg geld.
    Dat gewoon moord :')

    omg, ik kreeg kippenvel. 0.o


    So far away..