In de echt grote steden vind ik dat geen slecht plan - met uitzondering van bestemmingsverkeer, want ik zou het zelf ook ontzettend rottig vinden als ik nog een kwartier moet fietsen om bij m'n huis te komen. Imo niet per se vanwege het milieu, maar meer de veiligheid. De keren dat ik in een grote stad kom sta ik toch doodsangsten uit als ik een weg over moet steken om bij de winkelstraat te komen. Volg de massa en je komt er wel, maar is toch niet altijd even lekker gezien zebrapaden daar als suggestie gezien worden.
Ik vind dat bijv. Amsterdam wel al prima met P+R werkt en dan het OV en dat werkt ook prettig voor een dagje weg. Niet te duur parkeren en je staat zo in het centrum. Dus dat is dan wel een vereiste. Antwerpen is hier nog beter in, die hanteren zelfs bij concerten nu een aangepast tarief (volgens mij zelfs gratis) voor de P+R'en als je een QR code scant in de venue. En gratis OV voor concerten dus om het nog meer te promoten. Dat zijn hele goede opties.
Kleinere steden hebben vaak al dat de binnenstad-winkelcentrum al autovrij is, omdat je er amper met fatsoen kan komen en soms zelfs dat je er niet mag fietsen ivm alle voetgangers. Pak vooral de grote steden aan waar veel mensen gaan winkelen, en dan denk ik dat je al een stuk verder komt met welk doel dan ook je wil bereiken. Maar, zorg wel dat het dan voor iedereen goed bereikbaar blijft dan ook.
It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen