• Hai lieve Q-ers,

Een paar jaar geleden deed ik een voornemen wat ik later zou beschrijven in een topic:

Hoii, het lijkt me leuk om (nog) meer actieve praattopics in het actieve-topics-kopje te krijgen en ik ben nog steeds bezig om die 10.000 posts te krijgen zoals ik lang geleden heb gezegd dat ik Q sowieso niet de rug toekeer TOT IK DE 10.000 AANTIK

Ik zou inderdaad niet weggaan van Q tot ik tenminste de 10.000 posts zou aantikken. Nu sta ik aan de ondergrens ervan en is het moment suprême bijna aangebroken. Ik weet overigens dat ik ná de 10.000 posts ook niet wegga, maar ik wilde het toch vieren. :Y)

Daarnaast vind ik 9999 ook een mooi getal en kan ik zo iets leuks bedenken voor de 10.000ste post (stressss, wat moet het worden?). Dit heeft zich overigens ook tegen me gekeerd, gezien ik de afgelopen dagen niet op het forum heb gepost, omdat ik niet zo goed wist wat ik moest doen voor mijn 9999ste en 10.000ste post.

Om toch mijn dagelijkse portie Q binnen te krijgen, heb ik de afgelopen dagen werkelijk ein-de-loos oude forumposts doorgespit. Ik heb weer allemaal oude topics opgerakeld, heb ik herinnerd hoe het er vroeger aan toe ging, wie er toen allemaal waren en wat de tendens was.
    Het was een leuke duik in het verleden, al is het niet erg dat die tijd voorbij is, haha. Tieners zijn lastig en niemand kon het nooit echt goed doen. :Y) De eindeloze 'Dit is waarom ik met Q stop'-topics waren hoogtepuntjes, evenals de 'Wanneer stopt de TH/1D/JB hype??' beiden met bijbehorende 'dan ga je toch weg'-reacties. Ik zag weer de beroemdste fakers, de grappigste verkiezingen, de meest dramatische conflicten en de gezelligste topics. Veel reuring, leuke 1 april grappen en bijzondere acties, het is echt een tijdscapsule.

Zelf postte ik vroeger niet zoveel op het forum. Ik vond het maar spannend en ik was héél conflictvermijdend - en gezien er nogal vaak.. uh ruzie ontstond, omdat die dan weer wat verkeerds had gezegd of in een ander topic kant had gekozen voor de ander, bleef ik een beetje op de achtergrond. Ik las wel echt al-les en ik heb er dus ook veel van onthouden.
    Ik vind het achteraf wel jammer, gezien er ook veel gezelligheid was en ik er niet echt deel van uit durfde te maken, maar dat is oké. Je bent veertien of je bent het niet. Ik vind het nu ook leuk en alhoewel mensen misschien niet weten hoe ik als veertienjarige was, is dat misschien ook oké. :Y) Wel moet ik écht een keer naar een Q-meeting, dat heb ik nooit gedaan en dat lijkt me erg gezellig.

Toen ik erachter kwam dat mijn 10.000ste post eraan kwam, was het iets van 12 december dus ik dacht meteen 'oh mijn god, kan ik deze post maken op mijn Qanniversary?', maar die boot heb ik nét gemist, al ben ik close genoeg om het nog te laten tellen. Mijn qeboorte was op 7 december 19:34 in het jaar 2011. Op m'n veertiende dus. Super schattig.

Ik ben benieuwd naar jullie Q-herinneringen. Wat jullie je nog is bijgebleven aan herres, leukigheid en bijzonderheden. Laten we een drankje pakken uit de qoelkast en het erover hebben, daar is dit topic voor. Proost!

[ bericht aangepast op 19 dec 2025 - 13:29 ]

Tijd voor koffie.

ohhh wat geweldig dat je tegen je 10.000ste post aanzit! dat is inderdaad een hele mijlpaal, maar wat je ook kiest om te posten: GEFELICITEERD. 🌼✨️ Hartstikke leuk dat je door een soort tijdcapsule bent gegaan, en die pun van qoelkast, haha. Ik ben voornamelijk dankbaar voor de mensen die ik hier heb ontmoet en alle leuke schrijfsels waar ik aan mee heb gedaan!

[ I will always love you ]