• De stelling van deze week luidt:
    Europa moet fors extra inzetten op defensie om de groeiende oorlogsdreiging het hoofd te bieden

(dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

Laat ik het zo stellen. Europa moet voldoende investeren om permanent de afhankelijkheid van Amerika te verminderen. Of dat nu in de huidige context of de toekomst is. (cat)

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

Babygirlvo schreef:
    Laat ik het zo stellen. Europa moet voldoende investeren om permanent de afhankelijkheid van Amerika te verminderen. Of dat nu in de huidige context of de toekomst is. (cat)

Ik ben het hiermee eens tot op zekere hoogte. Gezien de huidige staat van Amerika - Ja, zeker eens. Mocht Amerika nu volgende verkiezingen weer een normaal persoon aan de macht krijgen die wel gewoon na wil denken en samen wil werken met Europa zou ik dat zeker wel verkiezen boven alleen als Europa defensie regelen. Samen sta je toch sterker en kan je je veel beter verzetten tegen grote dreigementen (zoals de constante 'koude oorlog' met Rusland/China).

Point is dat we dan ook wel moeten beginnen met loskoppelen van andere zaken van Amerika, want anders investeren we én in hun economie/leger én in dat van onszelf, in plaats van voornamelijk in eigen economie te kunnen investeren en dus ook 'makkelijker' defensie te kunnen financieren.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Ik vind het vooral heel erg jammer dat de centen die nu naar defensie gegaan, worden weggepikt bij zaken die volgens mij nog veel noodzakelijker zijn, waaronder cultuur. Creëren en creativiteit met elkaar delen is volgens mij wat ons mens maakt. Maar helaas is dat àltijd het eerste waar op bespaard wordt.

Even the smallest can change the course of the future