• Ik heb onlangs een hele mooie advent kalender afgehaald die iemand zelf heeft gemaakt.

Nu ben ik van plan om hem te vullen voor mijn moeder als verassing. De houten vakjes zijn behoorlijk smal en klein en ik loop een beetje vast in wat ik erin wil doen.

Het liefste allemaal verschillende dingen. De afmetingen van zo'n vakje zijn 6,5 cm diep, 4 cm breed en 3,5 hoog.

Zat al te denken aan
    - kleine edelsteen
    - chocolaatje
    - snoepje
    - thee

Nu .AG zij geen gluten en lactose maar zoek is dus nog verschillende dingetjes. Dus mocht je nog tips hebben :)

Change is for weirdos ~ Niall Horan

Adventskalender zijn ZO leuk!

Waar houdt je moeder nog meer van?

"I whisper 'what the fuck' to myself at least 50 times a day."

HalfBloodPrince schreef:
    Adventskalender zijn ZO leuk!

Waar houdt je moeder nog meer van?

Ja hij is zo onwijs tof, iemand heeft hem gemaakt ( het is een variant op deze

Mijn moeder houdt van verzorgingsproducten en eigen alles. Ze is echter wel inmobiel en ligt al 5 jaar op bed in een woonkamer.

Zij kreeg van haar toenmalige werk paar jaar de rituals kalender, dit vond zij zo'n feest! Haar werk is er inmiddels niet meer en om haar die vreugde te geven besloot ik dus zelf eentje te vullen. En daarbij de vraag om de adventkalender volgend jaar zelf te vullen voor iemand die zij hem gunt en vind dat het kan gebruiken zodat het een doorgeef iets kan worden.

Ik wil dus niet onwijs veel uitgeven aan de inhoud, het gaat dus meer om het gebaar.

IrishNialler schreef:
    (...)

Ja hij is zo onwijs tof, iemand heeft hem gemaakt ( het is een variant op deze

Mijn moeder houdt van verzorgingsproducten en eigen alles. Ze is echter wel inmobiel en ligt al 5 jaar op bed in een woonkamer.

Zij kreeg van haar toenmalige werk paar jaar de rituals kalender, dit vond zij zo'n feest! Haar werk is er inmiddels niet meer en om haar die vreugde te geven besloot ik dus zelf eentje te vullen. En daarbij de vraag om de adventkalender volgend jaar zelf te vullen voor iemand die zij hem gunt en vind dat het kan gebruiken zodat het een doorgeef iets kan worden.

Ik wil dus niet onwijs veel uitgeven aan de inhoud, het gaat dus meer om het gebaar.
    Kan je van die kleine Rituals-dingen vinden misschien? Of anders die hervulbare reisverpakkingen (bijvoorbeeld van de Etos) vullen met lekkere dingen van Rituals?

Protect the people.

Misschien een juweeltje? Armbandje of oorbellen? (:

Even the smallest can change the course of the future

Wat een onwijs lief en leuk idee! Ik zou net als hierboven al genoemd is gaan denken aan mini’s. Reisparfummetjes, make-up, bad- en douche artikelen in mini formaat… Wellicht kunt je er ook nog een mooie edelsteen met een bepaalde betekenis uit een magiewinkeltje bij doen? Of een kettinkje met een mooie bedel?

Edit: oh, ik zie dat je zelf ook al gedacht hebt aan een edelsteen! Leuk!

[ bericht aangepast op 7 nov 2025 - 12:13 ]

hodie mecum eris in paradiso

alvast bedankt voor alle tips, juwelen draagt mijn moeder niet behalve haar trouwring omdat zij dus grotendeels de dag op bed ligt.
    Zat idd al te denken aan mini's en een opgerold maskertje.
    make up gebruikt ze ook niet.

Zat nog te denken aan een leuke hanger om op te hangen.

Nog meer ideetjes zijn altijd welkom, ook gekke dingen ;)

Oeh, wat een onwijs lief en leuk plan zeg! ❤️
    Misschien een klein geurtje? Of een klein geurkaarsje? Een klein en persoonlijk kerstornament (dat je aan haar liet denken)? Of een cadeaubon? Een klein puzzeltje (bijvoorbeeld in de vorm van een (afgedrukt) Sudokublad of woordzoekerblad)? Of een kleurplaat? Want ook die zijn makkelijk af te drukken én op te vouwen. En dan eventueel met van die kleine kleurpotloden en een gum erbij? Een lippenbalsem of een handcrème? Want die zijn altijd fijn om in het winterseizoen bij de hand te hebben. Net als (papieren) zakdoeken trouwens. Ook "leuk" om te krijgen 😜 Of vrolijke (kerst)sokken? Opgerold en verdeeld over twee vakjes. Want anders weet ik niet of ze passen, hehe.

“Find what you love and do it for the rest of your life” - Matthew Gubler

Misschien is een klein opgevouwen briefje met een lief persoonlijk berichtje of gedichtje ook leuk om ertussen te doen. <3

hodie mecum eris in paradiso

Moriendi schreef:
    Misschien is een klein opgevouwen briefje met een lief persoonlijk berichtje of gedichtje ook leuk om ertussen te doen. <3

Dat is idd een leuk idee. En ik dacht van de week ook nog een paar 'tegoedbonnen' . Voor een film avondje, een maskertjes middag. Een keer avond eten bij mij

Ik heb vorig jaar voor m'n vriend een adventkalender gemaakt (en dit jaar ook weer bezig, maar beetje laat begonnen). Natuurlijk heeeeel anders dan voor een moeder, maar ik heb vorig jaar ook een keer kleine koekjes gebakken in allemaal verschillende vormpjes en dat als een van de dagen gedaan. Kan je natuurlijk niet te lang van te voren doen. En van die Lindt choco balletjes als extraatje op sommige dagen, voor bij de Citadel verf (verf voor warhammer mini's) of bij iets anders gewoon om het op te fleuren en te variëren.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Catmint schreef:
    Ik heb vorig jaar voor m'n vriend een adventkalender gemaakt (en dit jaar ook weer bezig, maar beetje laat begonnen). Natuurlijk heeeeel anders dan voor een moeder, maar ik heb vorig jaar ook een keer kleine koekjes gebakken in allemaal verschillende vormpjes en dat als een van de dagen gedaan. Kan je natuurlijk niet te lang van te voren doen. En van die Lindt choco balletjes als extraatje op sommige dagen, voor bij de Citadel verf (verf voor warhammer mini's) of bij iets anders gewoon om het op te fleuren en te variëren.

Dat is echt super leuk! enige is wel dat alles glutenvrij moet zijn en dat is vaak al zo droog zeker na twee dagen. Maar ik ga wel eens kijken voor verschillende soorten snoepjes. Kan natuurlijk kerstkransjes, chocolaatjes, en dat soort spul wel erin duwen en pepernoten