Deze ideeën groeiden al snel uit tot de verering van moeder Gaia. De groep werd groter en groter, de regels strenger en strenger. Elke dag zijn er dezelfde rituelen, hetzelfde harde werk om iedereen te onderhouden en dezelfde leider die de touwtjes stevig in handen heeft.
Maar na tien jaar vrede is de sekte op de radar van de autoriteiten terecht gekomen. Zijn de aanhangers wel veilig in hun idealistische wereldje of zit er iets sinister achter? Kunnen de agenten wel ingrijpen of staat er dan een tragedie te wachten?
|
|
INFO De sekte Gaia’s People begon met een groepje klimaatactivisten die hun eigen idealistische wereldje wilden oprichten, waarbij ze 1 waren met de natuur. Doorheen de jaren groeide het groepje, maar ook hun idealen en geloof. In de sekte staat iedereen in dienst van moeder natuur. Elke dag wordt ze vereerd met het harde werk, maar ook met gebeden en andere rituelen. Iedereen is er welkom, al is vertrekken niet zo makkelijk. Hoewel de groep erop staat dat iedereen gelijk is, valt dat in de praktijk wel te betwisten. In de verschillende rangen in de sekte zijn racisme en seksisme niet meer weg te denken, hoewel nooit benoemd. Hoe hoger de rang, hoe meer privileges je krijgt. Regels 1. Moeder Natuur wordt te allen tijde geëerd en gerespecteerd. 2. Persoonlijke eigendommen zijn niet toegestaan. 3. Het terrein verlaten of contact met de buitenwereld – tijdelijk of permanent – kan niet zonder overleg. 4. Geweld is niet toegelaten. 5. Iedereen doet het werk dat hen is toegewezen. Wie de regels niet volgt of niet hard genoeg werkt, wordt gestraft. Dit kan gaan van isolatie en beperking van materialen tot permanente verbanning. Hiërarchie De sekte staat onder de leiding van 1 charismatische leider. Daarnaast heb je zijn Dichte Kring: de mensen het dichtst bij hem. Ik laat dit expres wat vaag zodat iemand deze rol(len) op hun eigen manier kunnen invullen. De leider en/of close cirkel hoeven er nog geen 10 jaar te zijn, al kan dit wel. Naast de Dichte Kring, heb je ook de handhavers. Zij zijn het ‘leger’ of de ‘politie’ van de sekte. In tegenstelling tot de close cirkel, geloven zij wel 100% in Moeder Natuur en de structuur van de sekte. Dit zijn dan ook meestal de fanatiekelingen. Verder is er vooral een onderscheid tussen mensen die fanatieker zijn dan anderen, maar niet met officiële rangen. Hoewel het nergens expliciet vermeld staat, worden mannen over het algemeen meer aanzien dan vrouwen. Hier kunnen zeker uitzonderingen op zijn. Off-grid De sekte ligt afgelegen het zuiden van Texas. Ze leven volledig off-grid en zijn dan ook zelfvoorzienend. Dat wil zeggen dat elk lid van de groep zo hun taken heeft, vooral gericht op het onderhouden van de groep mensen. Persoonlijke bezittingen zijn niet toegelaten: alles wat je hebt en gebruikt is van de sekte. Het geld dat leden nog hebben of hadden komt terecht bij de leider, die dit gebruikt voor het onderhoud van de sekte en het (beperkte) contact met de buitenwereld. Waar hij en zijn Dichte Kring het geld effectief ook voor gebruiken, is zelf uit te maken. Terrein Het terrein bestaat uit:
1. De woonblokken. Dit zijn simpele huizen. Afhankelijk van de tijd in de sekte en de toewijding, krijgen de leden en hun families meer privacy. 2. De woningen van de leider en de Dichte Kring. 3. De energiecentrale: een deel van het terrein wordt gebruikt om energie op te wekken. Dit gebeurt voornamelijk met zonnepannelen en dergelijke. Ik ben te lui om hier research naar te doen, dus als je suggesties hebt: shoot. 4. De serres en andere voedselverbouwing. 5. De school: hier wordt onderwijs voorzien voor de kinderen van de sekte. Dit is in functie van het geloof van de sekte en vooral de zelfvoorziening van de sekte. Ze leren er dus vooral praktische zaken. Leeftijden zitten door elkaar. 6. Het middenhuis. Dit is de ‘kerk’ van de sekte en staat letterlijk in het midden. Hier vindt elke dag een ochtend- en avondritueel plaats voor Moeder Natuur (Gaia). Het is ook dé plek voor andere toespraken, rechtspraak en andere grote gebeurtenissen. 7. De ziektekamer: een klein ziekenhuis. Bij zeer ernstige ongevallen of ziektes, kan het zijn dat een lid naar de buitenwereld gebracht wordt. 8. De bouwplaats: allerlei gebouwen en andere zaken die je nodig hebt om een groep mensen te onderhouden (smederij, houtbewerking, ...) |
|
Alles mag gespeeld worden. De leider staat volledig open en kan heel vrij ingevuld worden, zolang het maar een beetje geloofwaardig is. Mocht niemand deze rol willen, vul ik hem zelf in. Verder kan je iemand van de Dichte Kring pakken, een gewoon lid, een nieuw lid, een undercover agent, ... Je kan het zelf kiezen. Mijn idee was dat er meer en meer infiltratie is van FBI-agenten en/of dat het ongezonde aspect (geweld, onderdrukking, ...) van de sekte erger en erger wordt, maar heel eerlijk mag het alle kanten uitgaan. Ik suck echt in het bedenken van plotlijnen voor RPG’s, dus opnieuw: shoot your ideas! |
Lijstje Schrijf je rol zo uitgebreid of zo beperkt als je zelf wil. Mooie lay-out of niet, maakt niet uit. In de RPG zal je rol sowieso wel duidelijk worden.
Voor relaties vraag ik jullie om dit zo veel mogelijk in het praattopic te doen. Dat kan wat chaotisch overkomen, maar zo kunnen anderen makkelijk inpikken op relatievoorstellen en krijgen laatkomers misschien minder het gevoel van ergens naast te grijpen of buiten de groep te vallen. Ik ga dit uiteraard niet controleren of bestraffen als je toch privé iets afspreekt (; |
|
REGELS - Q.’s huisregels
- 16+ is toegestaan, in welke vorm dan ook. Geef het misschien wel eventjes aan met een trigger-waarschuwing. - OOC & relaties & onzin in praattopics. - Bij ruzie: wees rustig, denk na over wat je typt en probeer het niet over de topics te smeren. Als het niet met jou te maken heeft, probeer je dan niet te moeien. Vraag eventueel vriendelijk om dit niet in de RPG op te lossen. Heb respect voor elkaar en dan komt het vast wel goed. Of laat elkaar gewoon met rust. |
|
[ bericht aangepast op 3 nov 2025 - 16:40 ]
Mijn brein breint zoals het breint.

I knew I was getting to you