HalfBloodPrince schreef:
de grootste tips die ik je geven is; doe je research naar de tattoo artist. Buiten om het feit dat die goed moet zijn, moet je je ook comfortabel voelen bij diegene. Want een tattoo is toch iets intiems en je moet wel je mond durven open te trekken tegenover die persoon want je zet wel iets op je lijf wat permanent is.
Daarnaast geef ik je de grootste tip wat mijn eerste tattoo artiest heeft gegeven. Jij kent je lichaam het beste. Jij weet wat je lichaam nodig heeft om te helen.
Zelf ben ik geen fan van Vaseline of bepanthen zalf omdat deze een tweede laag creeërt op de huid. Zelf gebruik ik nivea of de goedkoopste body lotion van de DM. Puur omdat ik dit prettig vind en in je huid trekt. Daarnaast trek ik de folie er binnen een half uur eraf. Dit komt meer door sensory issues maar doe vooral wat jij denkt wat juist is en luister naar wat je lichaam je vertelt.
Daarnaast is het verstandig als je je eerste tattoo in de winter zet, geloof me de halve sleeve die ik heb, prikte echt in de zomer 
Qua pijn kan ik je alleen meegeven dat iedere centimeter anders is en anders aanvoelt. Die wat ik op mijn bovenbeen heb, ben ik mee in slaap gevallen 
De hand viel me echt mee en die in mijn nek was echt nasty.
Voet is het pijnlijkste wat ik gehad heb en die zal ik nooit laten bijwerken 
Zijn er specifieke vragen die je hebt.
Dankje voor alle tips en ervaringen

Ik ben een gevoelsmens dus het moet inderdaad goed voelen. Voor nu heb ik wat vrienden met tattoo's geappt, lees ik reviews en bezoek ik websites. één ervan viel er al af op basis van gevoel. Ik heb er eentje nu wat op het oog, zij hebben een gratis consult waarbij je informatie krijgt en prijsopgave etc. DUs daar ga ik een keer een afspraak boeken voor alle info, dat zij dit zo aanbieden voelt ook wel heel goed.
Ik ga hem inderdaad in de winter laten zetten, ik was er deze zomer al helemaal over uit wat ik wilde en waar en toen gaf een collega aan dat je dan niet in de zon mag enzo, en dat lig ik wel graag dus was de keuze al snel gezet. Momenteel zit ik met een dipje dus voelt het ook niet juist vanwege de betekenis dat de tattoo voor mij nu al heeft dus ik vermoed dat dat in Januari beter voelt en dan heb ik dus gelijk de wintermaand te pakken

. Qua pijn, ik heb een hoge pijngrens en al zou het wel pijn doen heb ik dat er voor over want hij betekend meer dan een beetje pijn.
Ik vroeg mij wel af, ik lees online over niet mogen zwemmen, heb je enig idee hoelang dit niet mag? Ik zwem wekelijks. De tattoo is twee bij twee centimeter ongeveer op mijn bovenarm, dus geen hele sleeve of iets.
En wat zijn tekenen als het niet goed geneest of je actie moet ondernemen? Dat is wel handig om alvast te weten.
Mocht ik meer vragen bedenken dan stuur ik je die wel even

Alvast bedankt
Change is for weirdos ~ Niall Horan