In principe ben ik voor veel ideeen wel te porren! Het ligt voor mij meer bij de “regels” van een RPG of hoe er met bepaalde dingen wordt omgegaan.
Zoals al genoemd is, is het ook fijn als er geen woorden aantal minimum is.
Waar ik zelf wel minder mee heb is dat er een relatie moet zijn tussen alle personages. Soms klikken personages gewoon niet of staan ze neutraal tegen over elkaar. Dat moet imo ook prima kunnen, anders voelt het voor mij geforceerd en als een verplichting, wat gelijk al wat van de fun wegneemt.
Net als dat er soms heel erg gefocust wordt op de “logica” van dingen in een rpg qua verhaallijn of relaties. Ik weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen, maar vind het iig verder de creatieve vrijheid wegnemen.
Plus vragen als “willen mensen hier nog wel mee verder?” Als er een week/twee weken oid niet gepost is, ga ik ook heel bad op. Life happens, het kan gewoon wat langer duren soms. Als een tegenspeler niet wilt wachten, helemaal prima. Als die wel wilt wachten, ook helemaal prima. Maar dit ook wel in balans, want als je al lang wacht en je krijgt geen reactie (na gevraagd te hebben wanneer iemand kan schrijven), ga gewoon lekker door. En hoe lullig het ook klinkt – ook dat mensen soms door blijven schrijven terwijl ze eigenlijk geen inspiratie hebben (en dit gezegd hebben ook), maar dan wel mee blijven doen/de char behouden, helpt imo ook niet.
Ook schrijft niet iedereen even snel, wat ook helemaal prima is. Soms is een skip echter ook gewoon klaar en word er gewacht op mensen die een scène willen afronden, maar hiermee vind ik eerlijk gezegd ook dat dit de bevordering van het verhaal tegenhoudt en als dan soms een scène afgekapt wordt tsja, dat is dan maar zo.
baby, let's get messy, let's get all the way undone