• Hoi! Door het nieuwe Hunger Games-boek ben ik weer helemaal hyped over dit universum, dus het lijkt me heel leuk om er een rpg over te beginnen.

Ik heb al een redelijk uitgewerkt idee over een vierde Quarter Quell, dus de 100e Hunger Games, in een alternatieve tijdlijn waarin de gebeurtenissen uit het boek niet gebeurd zijn. Er is ruimte voor zowel tributen als mentoren. Het concept van de Quell zou zijn dat er juist nog niks bekend is over wát de twist is (om de rebellen eraan te herinneren dat niemand zich kan voorbereiden op de grootste gruwelen van oorlog). Het lijkt me het leukste om deze twist ook voor spelers geheim te houden tot het moment daar is. Er is dan wel sowieso een rol weggelegd voor alle personages, mentoren en tributen. Het lijkt me ook leuk als er, in ieder geval onder mentoren, ook ruimte is voor een (beginnende) rebellie zoals in Catching Fire.

Ik hoor het graag als iemand geïnteresseerd is (: Of alvast vragen heeft.
    En ik heb concreet twee vragen:
    - Het idee om die twist geheim te houden, spreekt dat aan of niet?
    - Zou je ervoor openstaan als je personage (kan met een randomizer) doodgaat in de Arena? Als er in de rpg wel genoeg ruimte is voor dubbelrollen of om een nieuwe rol op te pakken. Gezien de aard van het verhaal lijkt het me namelijk wel logisch als dat risico bestaat.

[ bericht aangepast op 21 maart 2025 - 19:14 ]

Jaaa, leuk!!

1) geen mening
    2) ik geloof niet dat ik kinderen kan schrijven die doodgaan, maar als anderen dat wel willen: be my guest

Omnia mutantur, nihil interit

oh. oh, how you tempt me.

dit is, like, heroïne waar ik nu al een goed aantal jaar clean van ben - of nouja, semi - and here you are dangling it in front of me. goddamn. i am such a fan of this idea, maar ik kan oprecht fysiek niet meedoen want ik heb al veel te veel verhalen op een back-burner staan. maar gods yes, please doe dit mensen, hahaha. Ik beloof dat het superleuk is om te doen ^-^
    Also, @TS: mocht je het leuk vinden om een aantal interconnected TGH fics te lezen, hit me up voor een paar referenties. Er draaiden jaren geleden een aantal schrijfwedstrijden waarin de deelnemers/tributen ook met elkaar in gesprek gingen, en alle POV's staan volgens mij nog online. The more u know :3

1) Ja, zeker! Je hebt het ook heel mooi verantwoord en de spanning van weten dat er shit aan zit te komen, maar het nog niet weten en je er niet op kunnen voorbereiden? Prachtig gemeen en heerlijk angsty om mee te schrijven. Mocht er te weinig animo zijn voor een RPG moedig ik je echt enorm aan om het als een fanfic te proberen, want het is een intrigerende hook!

2) Hahaha, gosh, ik herinner me nog hoe verontwaardigd ik was toen mijn personages dood moesten in de toenmalige Hongerspelen-themed schrijfwedstrijd. Je gaat je er toch aan hechten, het is onvermijdelijk. Mijn advies is om hier zeker niet voor terug te deinzen. Een RPG draait ofc om het schrijfplezier, maar dit universum is zichzelf niet als er geen reële kans van sterven bestaat. I dunno, dat is mijn unsollicited mening.

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Oooo imma keep an eye on this

help

Ik heb een half uurtje geleden Sunrise on the Reaping uitgelezen, dus I'm soooo in.
    1) Ik zou de twist zeker geheim houden
    2) Geen probleem, zo'n dingen moeten kunnen in een THG RPG

Even the smallest can change the course of the future

Aah heel tof dit! Ik zou meedoen 🤩

1. Geheimhouden is wel het leukst om te schrijven ook voor een verrassing element
    2. Ik vind het niet erg als m’n character dood zou gaan want die kans hoort wel een beetje bij hunger games , maar idd wel leuk als je nog mee kan schrijven met een nieuwe rol of een dubbele rol!

someone out there feels better because you exist

MT! Kom hier later even op terug maar klinkt al heel leuk!

[ bericht aangepast op 22 maart 2025 - 23:21 ]

hodie mecum eris in paradiso

👀👀

Protect the people.

Woeh bedankt voor jullie reacties!! Ik maak later vandaag of morgen een topic aan

nvm

[ bericht aangepast op 23 maart 2025 - 15:45 ]

Lijkt mij ook super leuk!
    1) Geheimhouden lijkt mij een goede manier om het verrassingselement erin te houden!
    2) Zou ik voor open staan, dat hoort eigenlijk wel bij deze setting.

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Zin iiiinnnnn

Omnia mutantur, nihil interit