• Hello hello,

Ik heb mijn internet opgezegd en wilde bij de verhuizing geen nieuw internet afsluiten. Bij het oude huis had ik voor €36,- p/m relatief traag DSL-internet en op het nieuwe adres zou het nóg trager zijn. (Er is geen glasvezel of coax aanwezig).

Nu wilde ik graag kosten besparen en alles dan maar vanuit m'n mobiele abonnement doen. Dat is 30.000 mb/min/sms, wat ik eventueel nog zou kunnen uitbreiden naar 35.000 maar dan is de max van m'n provider bereikt.

Echter merk ik dat ik nu ik de hele maand al geen wifi heb, ik al over 2/3e van m'n bundel heen ben. Als ik een keer moet thuiswerken en dus m'n laptop op een hotspot zet, kan dat niet als ik door m'n bundel heen ben.

Ik zag dat Odido "Klik&Klaar" heeft, een soort 5G-modem/router die je gewoon in het stopcontact klikt en dan heb je internet over 5G. Kost 25 euro per maand. Kan niet vinden of daar een limiet aan zit.

Hebben jullie ervaring met zoiets? Eventueel van een andere provider/merk? Of een andere oplossing voor internet? 🫣

Het liefst zo goedkoop mogelijk want ik ben nogal blut

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Geen ervaring met Klik&Klaar, wel ervaring met Odido (toen ze nog T-Mobile waren). Zij staan bekend om hun goede service, dus dat is sws een plus.

Daarnaast net even uit nieuwsgierigheid gegoogled en ik vind het best wel goed klinken eigenlijk. En gezien het maandelijks opzegbaar is en nu geen aansluitkosten heeft, zou ik het gewoon proberen (:

Je kunt ook nog kiezen om je telefoonabonnement ergens anders te doen waar je een onbeperkt abonnement kunt afsluiten. Maar dan moet je wel kunnen overstappen en ik weet niet op welke termijn dat kan - deze oplossing lijkt me sneller.

En op Tweakers staan al aardig wat gebruikerservaringen (:

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    Geen ervaring met Klik&Klaar, wel ervaring met Odido (toen ze nog T-Mobile waren). Zij staan bekend om hun goede service, dus dat is sws een plus.

Daarnaast net even uit nieuwsgierigheid gegoogled en ik vind het best wel goed klinken eigenlijk. En gezien het maandelijks opzegbaar is en nu geen aansluitkosten heeft, zou ik het gewoon proberen (:

Je kunt ook nog kiezen om je telefoonabonnement ergens anders te doen waar je een onbeperkt abonnement kunt afsluiten. Maar dan moet je wel kunnen overstappen en ik weet niet op welke termijn dat kan - deze oplossing lijkt me sneller.

En op Tweakers staan al aardig wat gebruikerservaringen (:

Damn! 208 pagina's in het Tweakers topic, hahaha. Mega uitgebreid. En heel technisch, dat ben ik dan weer niet hahahaha.

M'n huidige telefoonabonnement kost een tientje en heb ik al sinds 2017. Voor deze prijs zoveel mb's/min/sms krijg je nergens meer.
    Met overstappen is het weer een gedoe met nummerbehoud, nieuwe simkaart etc en gezien ik voor werk alles via m'n privénummer doe is het wel belangrijk dat ik gewoon bereikbaar ben 😅.

Goed om te horen dat je goeie ervaringen hebt met Odido/T-Mobile, dat stemt positief.

Misschien moet ik het inderdaad maar eens gaan proberen (als ik weer geld heb, want ben nu aardig door m'n reserves heen door borg, dubbele huur, verhuissores…).

Via DSL had ik op het oude adres 76 aan download en 32 aan upload. Op het nieuwe adres zou het 17 aan download en 12 aan upload zijn, dat is me die €36,- niet waard (goedkoopste internet-only abonnement).

Als ik m'n huidige abonnement behoud en Odido voor €25,- p/m erbij doe zit ik op €35,- en ben ik sowieso nog goedkoper uit 🫣 maar alsnog een grote hap uit m'n maandbudget.

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly