Ik vind korting prima, en ik ben ook echt aan het afwachten op een goede Ariel Pods Black-aanbieding gezien die er meestal met Black Friday wel zijn.
Maar waar ik wel moe van word is dat het letterlijk in oktober al begint qua Black Friday. En niet alleen Black Friday, maar dan ook die hele Singles Day met 11% korting en Cyber Monday en weet ik veel wat voor dingen allemaal. Op de dag zelf: prima. Maar dit gaat echt allemaal oneindig in elkaar door en dan denk ik: kap daar eens mee, maak dan gewoon je producten over het algemeen goedkoper in plaats van mensen laten azen op korting.
Zoals DM in Duitsland, die doen niet zoals Kruidvat hier in Nederland en België aan aanbiedingen, en daardoor zijn de producten daar ook standaard goedkoper dan in Nederland. Het is bizar.
Wat Dille en Kamille doet vind ik trouwens wel helemaal top en heel tof: de winkel en webwinkel op zwart en met z'n allen in het bos/de natuur gaan helpen.
Ik denk niet zozeer dat Black Friday verspilling in de hand werkt. Ik koop gedurende het hele jaar eigenlijk nog amper wasmiddel enzo omdat ik dan gewoon wacht op een goede Black Friday-actie. Dat heb ik toch wel nodig. Als je gericht koopt, dan is het juist fijn dat er dagen als Black Friday bestaan. Maar mensen moeten wel even leren omgaan met zo'n koop-impulsprikkel. Ik denk trouwens zeker nu met de inflatie dat voor een heleboel gezinnen de aanbiedingen (op bijvoorbeeld speelgoed enzovoorts) heel erg welkom zijn met het oog op de decembermaand.
so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly