CHIP BERILL
Owner of THE CLUB - At the Club with Avery
Het wijzertje op mijn gouden polshorloge sloeg op vijf uur tweeëndertig, over een klein halfuur opende de Club zijn deur, nou enkel voor geïnviteerde dan. Mijn Club stond neit zomaar open voor het gepeupel, enkel mensen met ... bepaalde kwaliteiten mochten genieten van alles was wel en niet mocht hier in mijn Club onder mijn toezicht dan, ik regeerde over deze plek en mijn gasten wisten ook beter dan hun poten niet te steken waar ze niet mochten komen.
Met enkele trage passen liep ik door de dim verlichte ruimte heen, de speeltafels hadden die prachtige wijnrode velvetkleur waarop de rode speelkaarten alvast mooi uitgestald waren. De beste Cubaanse sigaren lagen uitgespreid op een kristallen salontafel vlakbij een lounge en vlakbij de bar waren verscheidene kleine tafeltjes uitgestald vlakbij het podium. Soms was er eens een erotica act te zien maar deze avond hadden we een muzikaal life optreden. Het werkvolk was dan ook bezig met het plaatsen van een prachtige zwarte vleugelpiano welke naar mijn zin nog niet perfect stond.
"Nee NEe! Niet daar!" bromde ik, mijn pas wat versnellend zodat ik de twee lompe boeren mijn vet kon geven. "Weet je niet hoeveel zo'n ding kost!? Hij moet daar staan! En haal die vettige pollen ervan ja! Ik kan die smerige vingerafdrukken vanaf hier al zien!" blafte ik hen af en wenkte de twee kwibussen met een simpele beweging zodat de piano zijn welverdiende plekje kreeg.
"Idioten." murmelde ik onder mijn adem door waarna ik mijn duim en wijsvinger even over mijn slapen liet masseren. "Goed goed, we hebben nog even." verzekerde ik mezelf, waarna ik vanuit mijn ooghoeken één van mijn vertrouwde bediendes opmerkte. "Ah Avery! Wat vind je ervan? Een pracht niet! " sprak ik niet zozeer een echt antwoord van haar afwachtend, waarna ik zelf het podium op klom via de redcarpet tredes. " Een beetje relaxerende blues of wat jazz. Brengt meteen weer wat sfeer in de zaak hmm? Nuja andere sfeer dan gewoonlijk." grimaste ik. Het was dat ik een life zangeres had kunnen strikken voor vanavond en hopelijk ook voor toekomstige avonden. Het haf me meer de underground 50's speakeasy waar ik altijd al van gedroomd had. Daarbij was mijn burleske danseres thuis ziek op de bank, dus het was de beste vervanging die ik kon vinden.
Mijn vingers gleden over de ivoren toetsen, waarna ik even grommend mijn neus optrok. Vettige vingerafrukken op de vleugel, vluchtig haalde ik mijn zakdoek boven en begon de plekken weg te boenen en eens tevreden vleide ik me neer op de pianokruk. "Enkele verzoekjes Avery?" riep ik mijn serveerster toe terwijl ik enkele klaviertjes intoetste. "Ik wil niet opscheppen, maar ik kan relatief goed spelen." zei ik op een opschepperige toon, waarna de eerste klanken van Vera Lynn's We'll Meet Again' weerklonken door de club.MEegenietend van de warme klanken humde ik iets mee vooraleer ik een stukje mee zong "We'll meet again. Don't know where - Don't know when. But I know we'll meet again some sunny daaay" daarna begon ik iets te freewheelen en besloot ik al snel da tde klank wel goed zat dus verder spelen enkel mij zou amuseren als er meer applaus van te pas zou gaan komen.
"Zeg het es! Blinkt de toonbank alweer?" besloot ik abrupt mijn vingers even dramatisch laten klingelen met een heuse bam op de ivoren toetsen. Even dramatisch veerde ik recht en liep met een ietswat skeptische blik richting Avery aan de bar -eerst even niet over de treden vallen- , waarna ik het werk van de Blondine ging keuren door mijn vinger over de mahoniehouten bar te laten glijden. Er hingen hoge verwachtingen aan deze club, dus de restanten van weet ik veel wattes dat er allemaal gemost of gesnoven is geweest op deze bar hoorde niet meer teruggevonden te worden. Mijn blik ging strak naar mijn bingers die ik even snel over elkaar liet wrijven, waarna ik vanonder mijn rode brilglazen strak naar Avery blikte. "Prima." grijnsde ik na even een serieuze blik aangehouden te hebben. "Dit is nu toch één van de redenen dat jij mijn favoriete werkneemsters bent." complimenteerde ik haar waarna ik even bedenkenlijk met mijn vingers tegen de bar aantikte. "Zou je eens chat kunnen zijn en alvast een Tonic & Gin voor me klaarspelen? Zonder de bar plakkerig te krijgen. " grimaste ik naar haar toe. Ondanks dat barista zijn niet haar job was - wist ik heus wel dat Avery dat kon. Daarbij zoals altijd was de barman weer eens te laat dus zou ze even moeten invallen tot hij er was. En anders, sprong ik zelf even achter de bar.
[ bericht aangepast op 26 jan 2022 - 22:33 ]
I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH