ɨռ ռɛʋɛʀʟaռɖ
|
Once upon a time,
there was an island and a boy. Both were unpredictable entities that were intricately connected - and both are known for taking loved ones away from their homes to never return again. Peter Pan teaches children the way, and Neverland then, in turn, swallows them whole. THE WALLS HAVE CRACKED
Storybrooke is een gewoon en normaal stadje in the VS, Maine, met gewone en normale mensen die er leven. Niks is er ongewoon en de mensen leiden hele ordinaire en rustige levens en alles is oké - behalve dan dat dit schijn is. Storybrooke is een vervloekt stadje bewoond door sprookjesfiguren. Tot vrij recent wist niemand van hen dat ze ooit sprookjesfiguren waren geweest, maar nu begint deze kennis langzaam weer terug te keren. Juist zodra de chaos van het herinneren begint te vervagen, raken er kinderen en geliefden vermist. Het gebeurde enorm vlug. Toen iedereen naar bed ging waren ze er nog - de ochtend daarop niet meer. Het wordt al snel ontdekt dat de schuld hiervan ligt bij Peter Pan, een figuur nooit beïnvloed door Storybrooke's vloek, aangezien Neverland ver, ver weg van alles is. Storybrooke stuurt een groep mensen om hun kinderen terug te halen - al blijkt dit nog lang niet zo makkelijk als gehoopt. PETER BREAKS THROUGH
|
ȶɦɛ քʟօȶ աɦɛռ ֆɨʍքʟɨʄɨɛɖ Peter Pan heeft een aantal mensen (max. 4, het liefste kinderen, vrouwen, of iemand die op de één of andere manier als kwetsbaar aangezien wordt en zelf zou kunnen weglopen) ontvoerd waar de mensen in Storybrooke om geven. Redenen hiervoor kunnen variëren, maar er zal in ieder geval één persoon tussen zitten die meegenomen voor iets belangrijks (in Peter's ogen). Dit kan simpelweg zijn dat Peter hen interessant vindt wegens hun manier van denken, maar het zou ook bijvoorbeeld kunnen zijn dat ze een familielid van Hook zijn, wie Peter wil lastig vallen. De mensen op Neverland mogen dan niet met de dood bedreigd worden, ze zijn alsnog in gevaar, aangezien de tijd op Neverland erg langzaam gaat, dus tegen de tijd dat je terug wilt keren, zouden jaren kunnen zijn verstreken zonder jouw weten. Daarbij is Peter een sadistische klootzak die mensen doden iets te leuk vindt + zijn verloren jongens vaak meesleurt in ontzettend riskante avonturen. Oh - en hoe langer je op Neverland bent, hoe meer je vergeet van je leven daarvoor, wat weggaan een stuk minder aantrekkelijk maakt. Een groep van Storybrooke (max. 10, het liefst allemaal ouder dan twintig) wordt gestuurd om hun kinderen/geliefden terug te halen voordat ze hun leven voor Neverland vergeten. Dit blijkt nog niet makkelijk; Neverland is niet vriendelijk tegenover volwassenen. աɦօ ɖօ աɛ քʟǟʏ? DE REDDERS (max. 10) The redders zijn mensen die leven in Storybrooke, en hebben een verleden als een sprookje. De vloek is nu een aantal maanden verbroken, dus zijn deze mensen zich bewust van wie ze ooit waren, en kunnen ze waarschijnlijk weer magie gebruiken als ze dit voorheen konden. Eisen voor redders zijn: ONTVOERDE MENSEN (max. 4) De ontvoerde mensen zijn degenen die naar Neverland zijn gebracht door Peter Pan. Ze zijn hier vrijwel volledig vrijwillig en hebben misschien niet volledig door dat ze er vast zitten. Peter houdt ze niet gevangen en behandelt ze hetzelfde als zijn verloren jongens. Eisen voor de ontvoerde personages zijn: DE PIRATEN (max. 6) De piraten zijn... Nou ja, piraten, die al een hele tijd vast zitten of Neverland, of dat hebben gezeten in het verleden. De kans bestaat dat ze niet goed meer weten wat voor leven ze daarvoor hadden. Neverland blijft hen proberen te vermoorden, evenals Peter Pan, en dus haten ze zowel het eiland als de jongen nogal. Piraten mogen gemeen zijn. Ik heb nog geen specifiek beeld van of de piraten nog steeds vast zitten op Neverland, of tussen de redders zullen zitten aangezien ze op de één of andere manier in Storybrooke beland zijn, dit is dus open voor interpretatie. Eisen voor de piraten zijn: DE VERLOREN JONGENS (max. 6) De verloren jongens zijn kinderen zonder familie die samen met Peter op Neverland wonen. Ze wonen in een huis onder de grond in het bos waar je naarbinnen gaat via holle bomen. Ze zijn erg loyaal naar Peter toe en ervaren lang niet zoveel ongelukken als volwassenen op Neverland - aangezien ze kinderen zijn en Peter mag ze. Eisen voor de verloren jongens zijn: DE OORSPRONKELIJKE BEWONERS (max. 6) De oorspronkelijke bewoners, die in het boek "indianen" of "redskins" worden genoemd (maar aangezien dit incorrecte/racistische termen zijn zal ik ze niet gebruiken), zijn de enige mensen die officieel op Neverland wonen. Ze wonen waarschijnlijk in een dorp en doen zowel aan jagen en verzamelen als akkerbouwen om aan eten te komen. Als iemand besluit zo'n figuur te spelen, moeten we even bespreken hoe en wat voor stam ze precies volgen (aangezien, nogmaals, het boek hier vrij racistisch over is) - maar ze haten de piraten in specifiek. Eisen voor de oorspronkelijke bewoners zijn: ANDERE PERSONAGES(max. 5) De andere personages bevatten iedereen die niet in de andere categorieën past. In specifiek zouden het feeën/fae/fairies kunnen zijn (kleine maar ondeugende creaturen met extreme emoties), of zeemeerminnen (half mens, half vis, proberen mensen te verdrinken of in ieder geval te plagen als ze in hun territorium komen, mogelijk menseneters). Als je andere specifieke ideeën hebt die ook daarvan afwijken, laat het me even weten zodat we er rekening mee kunnen houden in het verhaal. LIJSTJE VOOR PERSONAGES Deze punten zijn enkel suggesties. Je mag het aanpassen en er dingen aan toevoegen zoals dat voor jou handig is, zolang alle benodigde informatie er maar in staat. |
YOU SHOULD HAVE NEVER LEFT HOME
|
|
ʀʊʟɛֆ x Bestuur anderen hun personages niet. Je mag enkel NPC's (non-player characters) besturen, en als je dit doet, houd ze in character. Het doden van iemand anders personage telt als besturen. x Maak geen familieleden van Peter Pan. x Schrijf in ieder geval 150-200 woorden in je eerste post. Na je introductie is er geen woordenminimum meer. Dit is zodat we weten wat er te verwachten is van je personage en of we je kunnen aanspreken op dat moment. x Houd ongerelateerde conversaties (zoals bijv. over relaties) in het praattopic. x Pest en treiter anderen in dit RPG niet. x Maak je personage niet oppermachtig, en probeer niet alle aandacht naar jezelf toe te trekken. Dat maakt het minder leuk voor de rest. x Voeg trigger warnings aan je file toe indien nodig. (Bijv. wanneer er sprake is van seksueel misbruik, (kinder)mishandeling, pesten, zelf beschadiging, of zelfmoord.) x 16+ in de roleplay is toegestaan, mits het onder een spoiler staat met een waarschuwing erboven zodat mensen die het niet willen lezen het kunnen vermijden. (Al snap ik niet waarom je het zou toevoegen in een RPG over Peter Pan lmao) x Als je iets niet begrijpt, communiceer. x Je mag je personage onderweg altijd nog aanpassen, zolang het niet is om een discussie of gevecht te winnen in game. x Als ik (of iemand anders) ergens nee op zegt, respecteer dit en dram je zin niet door. PLEASE READ THIS!!!!
x Deze roleplay werkt op een iets traditionelere manier dan gewoonlijk, met een DM (dungeon master) die het verhaal stuurt en de NPC's speelt (behalve als spelers comfortabel zijn met dit zelf doen). Ik ben de DM. Dat is waarom de personages en het plot zulke specieke richtlijnen hebben. x Zelfs al is Storybrooke van Once Upon A Time gebruikt, lijkt de interpretatie van Neverland en Peter Pan hierin absoluut niet op die uit de serie. Om eerlijk te zijn vond ik die interpretatie zeer matig en gebruik ik liever mijn eigen, die dichterbij het boek zit en inspiratie pakt van Keltische fae. x Dit zal vreemd specifiek klinken, maar het is niet toegestaan om personages met een "gespleten/meervoudige persoonlijkheid(sstoornis)", waarin er sprake is van een "goede" en een "slechte" persoonlijkheid, te creëren. Ik vind dit een ontzettend schadelijke en stigmatizerende trope over dissociatieve identiteitsstoornis (DID/OSDD), een bestaande stoornis die zich kan ontwikkelen wegens extreme, herhaaldelijke trauma voordat de patient rond de 9 jaar oud is. Ik zie dat deze trope nog steeds vrij populair is hier, en al kan ik niemand stoppen van zo'n figuur spelen in andere RPG's, wil ik het niet zien in de mijne. Het maakt me niet uit dat het je een goed idee lijkt - je bent niet origineel, en als je geen DID/OSDD hebt wil ik het niet zien hier. |
ƈɦǟʀǟƈȶɛʀֆ Character name x Age x Gender x Player x Page
|
[ bericht aangepast op 22 aug 2021 - 11:29 ]
obsessive rage