Ons schreef:
Ik snap dat het dergelijke gevoelens oproept, maar eerlijk gezegd vind ik het niet zo'n big deal en vind ik dat we er niet teveel aandacht aan moeten besteden. I mean... het is de SGP... Die hebben altijd van dat soort rare fratsen, die totaal niet overeenkomen met de huidige stand van zaken, het huidige gedachtegoed en wensen van de Nederlandse bevolking. Tot een jaar geleden (ik weet de exacte cijfers niet) mochten er geen vrouwen op hun partijlijst, zijn ze nog steeds tegen vrouwenstemrecht én vinden ze dat abortus verboden moet worden. Nu is het laatste punt nog discutabel, maar volgens mij is heel Nederland ervan overtuigd dat wij nooit meer het vrouwenstemrecht gaan inleveren, dus wat zo'n getekend manifestje dan betekent...
Ik snap je wel, maar wil toch even zeggen waarom het mij zo raakt.
Ik, als homo zijnde, heb tot mijn 17de in de kast gezeten, ik wist al sinds mijn 12de dat ik "anders was" maar bleef in de kast. Niet uit angst voor mijn familie of vrienden, maar omdat ik toen (als kind) al voelde dat andere mensen mij niet goed vonden en dat ik apart gezet werd. Dat gevoel, is zo verkeerd, zo schadelijk en zo pijnlijk dat het je mentaal echt kapot maakt. Dat is ook de reden dat zoveel LGBTQ's met zelfmoordneigingen zitten. Dit gebaar dat met de Nashvilleverklaring gesteld wordt, versterkt dat alleen maar. Het is veel meer dan een rare frats, het is oproepen tot het negeren van mensen, sterker nog, het roept op om mensen uit de samenleving te stoten.
En ja, dat raakt mij, en ik vind het jammer dat je dit afdoet als "rare fratsen" De boodschap erachter is zoveel dieper.
De Nazipartij haalde ook rare fratsen uit.
We will not be quiet, Stonewall was a riot!