Sinds enkele maanden heb ik een relatie met een jongeman die ik sinds begin dit jaar heb leren kennen via Tinder. Het klikte meteen heel goed en vanaf het begin voelde het alsof we elkaar al jaren kende. Daar we beide gecompliceerde relaties hadden gehad, besloten we het rustig aan te doen en werd het na diverse maanden pas serieuzer.
Nu kaartte hij destijds aan dat hij bezorgt was over een aantal dingen, iets wat mij logisch leek na een trubbelige relatie. Ik vond dan ook dat ik open en begripvol naar hetgeen luisterde wat hij te vertellen had; namelijk dat hij relatief hoge eisen had wat betreft het seksuele aspect van een relatie en dat als ik daar niet aan kon voldoen het voor hem niet hoefde. Terwijl ik dit erg kortzichtig vond, kon ik hier begrip voor kweken daar hij ouder is en dus ook meer ervaren. Ik heb mijn uiterste best gedaan om hier aan te werken daar ik het absurd vond als onze relatie hierdoor zou stranden. Ik was ook in de veronderstelling dat deze issue inmiddels van tafel was verdwenen, hij zei dat hij van me hield, we gingen samen op vakantie en ik kreeg als verjaardagscadeau (o.a.) een pot met 100 redenen waarom hij van me houdt. Alles koek en ei als je het zo leest, toch? 🤔
Zoals sommigen van jullie weten worstel ik al jaren met een depressie, waarvoor ik regelmatig therapiesessies heb. Een nieuw “project” hiervan zorgt ervoor dat ik plots onzeker ben over bepaalde dingen, waaronder dus onze relatie. Toen ik zojuist aankaartte dat ik momenteel met de angst worstel dat hij me niet meer leuk vind (en me wil verlaten), zei hij ineens dat hij dus weer twijfelt aan onze relatie daar hij wederom het seksuele aspect binnen onze relatie niet bevredigend genoeg vind.
Allereerst raakte het mij enorm dat mijn angst dus niet zo onrealisch was als ik me had voorgehouden. Ten tweede raakte zijn woorden me, daar er vrij weinig begrip lijkt te zijn voor mijn emotionele toestand, wat uiteraard meespeelt op de situatie. Ten derde snap ik niet hoe iemand kan zeggen dat hij van je houdt e.d. als je (blijkbaar?) zo’n groot probleem ervaart binnen je relatie. Een probleem waar je zoveel waarde aan hecht dat je de relatie wellicht wilt beïndigen.
Het zou nu makkelijk zijn om te zeggen dat hij een lul is en dat ik hem wil dumpen. Maar dat is niet zo. Qua boyfriend-material is hij het beste wat me is overkomen en ik hou oprecht van de persoon die hij is, maar wederom krijg ik het gevoel dat ik niet “goed genoeg” ben en dat ik niet wordt geaccepteerd om wie ik ben (of waar ik dit moment doorheen ga).
Als jullie advies hebben, hoor ik dit graag. Want ik weet even niet meer wat ik moet denken/vinden... 😩
[ bericht aangepast op 6 nov 2018 - 23:45 ]
I'll lick the poison from right off your kiss