• Af en toe heb ik zo'n erge chaos in mijn hoofd dat ik gewoon even een grote error heb en niet meer weet wat ik wil of ga doen.

Nu speelt er momenteel weer behoorlijk wat in mijn leven dus het is niet zo heel gek maar door die error kan ik soms ook behoorlijke paniek krijgen. Het lukt mij dan gewoon niet om bv. even yoga te gaan doen of mindfullness om weer relaxt te raken. Vandaag heb ik dan een 3 kwartier lange douche genomen met muziek en allerlei scrubs, maskers en shit om mij bezig mee te houden maar soms weet ik gewoon niet wat te doen.

Herkennen jullie dit een grote error in je hersenen, wat doen jullie er dan tegen of mee?

Change is for weirdos ~ Niall Horan

Ohja, heel erg herkenbaar. Mijn vriend herkent de chaos vaak voordat het doorslaat en weet me er redelijk uit te halen, maar ik haat het om afhankelijk te zijn...

Wat bij mij heel goed helpt is visualiseren,. Voor mij betekent dat alles opschrijven wat me dwars zit/bezig houdt en daarachter opschrijven wat het ergste is dat er kan gebeuren en hoe realistisch dat is. Dat soort dingen voor mezelf herhalen in mijn hoofd helpt gewoonweg niet, het opgeschreven zien geeft daarentegen veel opluchting.

Ik heb zelfs een keer met mijn psycholoog een hele flowchart gemaakt en daarop een kansberekening losgelaten om te berekenen hoe groot de kans op worst-case-scenario was. Ik heb schijnbaar bewijs nodig voordat ik rustig kan worden :')

From these ashes, I will rise

Cantabile schreef:
    Ohja, heel erg herkenbaar. Mijn vriend herkent de chaos vaak voordat het doorslaat en weet me er redelijk uit te halen, maar ik haat het om afhankelijk te zijn...

Wat bij mij heel goed helpt is visualiseren,. Voor mij betekent dat alles opschrijven wat me dwars zit/bezig houdt en daarachter opschrijven wat het ergste is dat er kan gebeuren en hoe realistisch dat is. Dat soort dingen voor mezelf herhalen in mijn hoofd helpt gewoonweg niet, het opgeschreven zien geeft daarentegen veel opluchting.

Ik heb zelfs een keer met mijn psycholoog een hele flowchart gemaakt en daarop een kansberekening losgelaten om te berekenen hoe groot de kans op worst-case-scenario was. Ik heb schijnbaar bewijs nodig voordat ik rustig kan worden :')

Het is bij mij op zo'n moment van chaos dat ik dit soort dingen niet kan bedenken of gewoon niet weet wat het is omdat het te veel is.

Change is for weirdos ~ Niall Horan

Yes ik ken het. Er gebeurt gewoon te veel in je hoofd en je wordt er helemaal gek van, dat heb ik in ieder geval. Af en toe is 'ik weet het niet meer' dan gewoon het enige. Bij mij helpt het soms wel om te schrijven. Ik kan mezelf er op het moment dat het echt los gaat niet toe zetten, maar als ik daarna nog een beetje in shock zit is dat wel één van de weinige dingen die nog een beetje kan helpen om echt even ergens anders aan te denken.
    Ook niet altijd, maar soms helpt het wel.

We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.