Ik heb het idee dat ik alleen maar zeiktopics plaats, maar goed, here goes.
Ik heb dus eigenlijk al sinds mijn 15e een paniekstoornis. Vroeger heb ik nogal wat meegemaakt en af en toe, als het me te veel werd, kreeg ik een paniekaanval. Toen heb ik er zelf mee gedealt en is het best lang weggebleven. Toen ik 19 was kwam het weer terug, ik denk getriggerd door mijn slechte relatie op dat moment. Nadat het weer weggeweest is, is het sinds juni weer terug. En hoe.
Eerst viel het mee. Zo nu en dan had ik een lichte paniekaanval, en dan had ik er weken geen last van. Echter heb ik nu al 3 weken bijna aan een stuk door dagelijks paniekaanvallen, en ze zijn heftig. Afgelopen 3 nachten heb ik een totaliteit van amper 12 uur slaap gehad, en heb ik echt 's nachts het idee dat ik doodga.
Het is heel moeilijk om hier met mijn vriend over te praten, ik doe het wel maar ik wil niet dat onze relatie eronder lijdt. Hij voelt zich schuldig omdat hij niks concreets kan doen, buiten er voor me zijn, en ik heb geen personen in mijn directe omgeving die in hetzelfde schuitje zitten.
Bij deze dus mijn vraag... Zijn er hier mensen die ook last hebben van paniekaanvallen, ook echt heftige paniekaanvallen? Zijn er tussen die mensen, mensen die net als mij iemand zoeken om erover te praten?
Het breekt me echt op, ik wil gewoon weten dat ik niet de enige ben die, zodra ze ergens een doof gevoel voelt, meteen denkt dat het een hartaanval is. (hoe belachelijk dit ook klinkt).
tya