Hoi!
Mijn schoolagenda van afgelopen jaar is al sinds begin juli 'over datum', en aangezien het nieuwe schooljaar over een maand begint, dacht ik: "Laat ik een agenda kopen."
Die ik vorig jaar had, was hartstikke leuk. Er stond een toffe quote op de voorkant, er waren veel pastelkleuren gebruikt, ik hield van die agenda. Alleen ging hij van eind augustus tot begin juli, en dan mis je toch een paar dagen aan het begin en eind. + ik schrijf met vulpen en het was verschrikkelijk om daarin te schrijven met vulpen.
Dus ik ging op agendajacht. Hetzelfde merk lijkt me op zich wel leuk, er staat nu een andere toffe quote op de voorkant en er zijn nog steeds pastelkleuren gebruikt. Maar weer hetzelfde met de dagen. En ik schrijf er niet lekker in. En het is toch weer 14 euro.
Dus ik dacht: Misschien kan ik er zelf een maken! Rondzoekend op internet kwam ik een hele mooie tegen maar die was 23 euro en op een vrij onbekende site. Nope, dat ga ik niet doen. Bij HEMA kun je ook fotoagenda's maken, maar dat zijn toch weer ringbanden (houd ik niet zo van aan de ene kant, aan de andere kant ook weer wel) en dan moet je heel veel foto's. Ik wil gewoon... de kaft en misschien 1 a 2 foto's binnenin maar dat vind ik genoeg.
Ik kan er ook helemaal zelf eentje knutselen. De laatste keer dat ik dat deed, liep mijn agenda tot december en moest ik in januari alsnog eentje kopen. But it worked. Ik ben wel heel erg perfectionistisch tho. Ik heb gepoogd een bulletjournal te beginnen maar daar ben ik na 2 dagen alweer mee gestopt omdat het mislukte.
Alleen wil ik wel een kaft die lang mee gaat.
Nu kun je ook op internet notitieboekjes ontwerpen. Dat is goedkoper dan een agenda. Hebben jullie daar toevallig ervaringen mee?
Wat zouden jullie doen?
- Een agenda op internet ontwerpen en bestellen (hebben jullie tips qua websites?)
- Een notitieboekje op het internet ontwerpen en die dan thuis omtoveren tot agenda (hebben jullie tips qua websites, qua papierdikte, qua hoeveelheid pagina's, qua formaat, qua alles eigenlijk?)
- Een agenda op internet bestellen
Op het moment ben ik een beetje aan m'n bed gekluisterd dus naar de winkels gaan om daar rond te kijken zit er niet in voor mij. Maar ik wil wel graag iets doen de komende weken en dit leek mij leuk, haha.
Dus als jullie ideeën/tips/aanraders hebben, kom maar door!
so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly