Zoals je aan de titel kunt zien is dit een topic over een miskraam. Vind je dit een heftig onderwerp of wil je liever niets van weten? Dan verzoek ik je vriendelijk om dit topic weg te klikken. Ik heb namelijk niet zoveel aan boze/nare reacties.
Beste Q'ers,
Een paar dagen geleden werd ik opgebeld door mijn broer. Hij had het slechte nieuws dat mijn toekomstige schoonzusje een miskraam gehad heeft. Ik vond het (en vind nog steeds) verschrikkelijk nieuws vooral ook omdat ze net over de 3 maanden was. (Ik keek er zelf al naar uit om tante te zijn en had al wat leuke dingetjes gekocht ook). Maar het is helaas niet anders. Nu zit het zo dat ik graag iets met haar wil gaan doen om haar zinnen wat te verzetten want een kindje verliezen is niet niks. Alleen weet ik niet zo goed wat. Ik dacht eerst aan ladiesnight in de bioscoop maar toen bedacht ik me dat daar ook zwangere dames kunnen zijn en dat is misschien voor nu nog een te gevoelig onderwerp.
Het is misschien ook goed om te weten dat mijn schoonzusje nogal verlegen is (zelfs tegen mij), maar ik merk dat ze behoefte heeft om er over te praten, maar aangezien ik zelf erge dingen liever van me afduw en er juist niet over wil praten weet ik niet zo goed hoe ik haar het beste kan steunen. Ik wil wel laten weten dat ik er ook voor haar ben en niet alleen voor mijn broer.
Mocht er iemand tips of ervaringen hebben (Hoe wil je zelf geholpen worden of wil je liever met rust gelaten worden?), zou ik het fijn vinden als die hier gedeeld kunnen worden.
Alvast bedankt voor het lezen.
[ bericht aangepast op 12 juli 2018 - 12:41 ]
Even though every wound is healed by time, it's history will always be marked by a scar.