• Hoi hoi!

    Tegenwoordig zie ik weer verschillende posts van mensen die problemen hebben met schrijven. Vaak is de inspiratie zoek en zitten ze even vast. Voor mij helpt het dan om door WeHeartIt (ik ben niet zo'n Pinterest persoon) te scrollen. Ik kom dan veel mooie foto's tegen, maar vaak zijn het maar echt enkele die me ook werkelijk schrijfinspiratie geven.

    Ik dacht dat het misschien wel fijn was als mensen hier bijvoorbeeld een afbeelding (of meerdere) zetten die ze zelf inspirerend vinden of die meteen gevoelens of dergelijke bij ze oproept waarmee ze dan kunnen schrijven. Het kunnen ook quote's zijn die op een afbeelding staan.

    Je hoeft niet noodzakelijk uitleg bij de afbeeldingen te geven.

    1. Op een bepaald punt zat ik echt helemaal vast met mijn verhaal De Drakenkoning. Ik wist echt niet hoe mijn personages van A tot B konden geraken. Toen ik deze afbeelding tegenkwam, besefte ik dat ik gewoon een elfenras kon creëren die het probleem voor mij oplost.



    2. Deze afbeelding, en soortgelijke, ben ik al vaker tegenkomen. Ze geven me dan altijd inspiratie voor het grote geheel van het plot en hoe veel personages door andere vaak als een pion worden gebruikt voor een bepaald doel.



    The soul needs autumn.

    Oh wat een ontzettend leuk idee, mt!


    Life is a beautiful struggle

    Ik gebruik ook altijd weheartit voor inspiratie hehe (: mt'tje!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik doe vaak hetzelfde, maar dan gewoon Google Afbeeldingen :P

    [ bericht aangepast op 30 mei 2018 - 11:12 ]


    “Normality is a paved road: It’s comfortable to walk, but no flowers grow on it.” –Vincent Van Gogh