Hee allemaal,
Hopelijk nemen jullie even de tijd om dit te lezen en erop te reageren.
Ik zit even heel erg met mezelf in de knoop. Ik weet ook niet of dit begrepen wordt.
Ik heb over een maand twee jaar een relatie met mijn vriend.( nu is hij 18 en ik 17). Ik was 15 toen ik met hem kreeg en hij was mijn allereerste in alles. Het gaat helemaal prima tussen ons, natuurlijk is dat gevoel van 'nieuw spannend' er allang af en voelt het vertrouwd. Ik kan lachen met hem, huilen bij hem, hij hoort mijn gezeik aan en hij overlaadt me met complimenten. Kortom, alles gaat zoals het zou horen gaan in een goede relatie.
Maar nu mijn 'probleem'; als ik op straat/school/winkel/ergens loop dan zie ik wel eens een jongen waarvan ik denk zoooo die is aantrekkelijk, wat als ik single was geweest. Dat denk ik dus wel eens: wat als ik nu single was geweest. Dan had ik kunnen flirten met wie ik maar wilde. Ik bedoel niet dat ik dan de slet uit ga hangen maar wat meer ervaring opdoen of weer dat gevoel van pas verliefd en pas nieuw ervaren.
Af en toe 'droom' ik wel eens over een jongen van ah ik had echt gewild dat ik single was. Maar als ik dan denk dat ik het zou moeten uitmaken met mijn vriend, dat zou ik echt echt echt niet kunnen. Hij is mijn maatje en hij is super goed voor me. Het zou zo raar zonder hem zijn. Dus dan denk ik weer van ja waar zou ik het dan voor uitmaken? Om maar een keer een ander te hebben? Om een ander maar eens te ervaren? Want waarom zou dat beter zijn denk ik dan.
Ik vind de relatie met mijn vriend heel veilig en niet veel spannende dingen meer hebben. Maar om dat op te geven voor 1 keer ? Nooit.
Toch blijft me deze struggle me niet lekker zitten.
Als ik verhalen van vriendinnen hoor als ze zijn uit geweest (ik ben niet zo'n uitgaanstype) en ze vertellen ik heb met die gezoend, nummer van die gekregen, geflirt met die. Dan ben ik toch wel jaloers dat zij zo vrij zijn. Dat zou ik ook wel eens willen. Maar om het daarvoor uit te maken met mijn vriend... nee.
Ik denk ook wel eens van ik ben nog jong, ik weet niet hoe de toekomst gaat lopen, ik heb mijn hele leven nog om dingen uit te proberen.
Als ik zeg hoelang ik een relatie heb tegen mensen dan zeggen ze gelijk maar je bent nog zo jong je zou niet gebonden moeten zitten en je zou vrij moeten zijn in wat je doet. Af en toe wil ik dat ook wel, maar ik durf en wil mijn relatie daarvoor niet op te geven. Ik zie mezelf wel samen met mijn vriend voor de rest van mijn leven, maar als het nu al knaagt dat ik ook wel eens nieuwe ervaringen met anderen wil hebben dan denk ik dat ik daar de rest van mijn leven spijt van ga krijgen. Achteraf als ik dit had geweten was ik niet op die leeftijd aan een vaste relatie begonnen.
Hopelijk is het verhaal een beetje duidelijk. Hebben jullie hier ervaringen of tips mee? Ik ben hier echt heel erg benieuwd naar!
[ bericht aangepast op 4 april 2018 - 23:33 ]