Oef, oké. Ik ga eventjes over mezelf praten, want ik wil dit gewoon kwijt. Ik heb het afgelopen half jaar al zoveel gepraat met iedereen om mij heen over wat ik ga doen als master en wat erna, dat ik eventjes gewoon mijn (paas)eitje kwijt wil aan iemand die niet die hele reis heeft meegemaakt. Aldus, ik haal hopelijk over een paar maanden mijn bachelordiploma, en dan moet ik een master gaan doen. Ik heb niet echt tevreden met mijn bachelor op het moment, dus ik wil in een andere richting gaan. En die richting ben ik hard aan het zoeken geweest, en daar ben ik nog mee bezig. Maar ik ben bij het volgende uitgekomen: Systems Biology in Maastricht University en/of Master en bioinformatique et modélisation aan de Université Libre de Bruxelles. Zoals je ziet is dat tweede in het Frans.
Jawel beste mensen. Mijn vriend komt uit Wallonië, en sinds een half jaar ongeveer ben ik serieus bezig met op Duolingo al flink Frans te leren, en buiten dat ook ermee bezig zijn. En nu overweeg ik zelfs om een master te doen op een Franstalige universiteit met een paar Franstalige vakken. Mijn vriend en ik hebben het plan om na mijn master naar Montréal te verhuizen. En omg, ik kan er even niet over komen hoeveel Frans dat allemaal wel niet is. Op het middelbaar heb ik wel drie jaar Frans gehad, maar dat was like, super lang geleden. Dat heb ik toen opgegeven voor een reden, haha. Maar nu opeens heb ik me er weer ingegooid, en het wordt steeds meer Frans, want steeds meer wil ik mijn Frans oefenen etc etc. Ik begin me even te realiseren dat dat best wel heel veel is en onverwacht de taal van mijn toekomst kan worden.
Jup, dat wilde ik kwijt. Ik word ineens ondergedompeld in het Frans. Tips? Trucs? Succeswensen? Persoonlijke verhalen?
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt