Hey hey!
Vandaag staat er bij mij nog een heleboel op de planning. Ik ga nog studeren voor mijn laatste EHBO-examen komende dinsdag, nog wat Quizletten, maar ik wil vandaag ook voor het eerst eens proberen of ik Franse macarons kan maken. Ik bak heel graag en de laatste maanden heb ik dat terug opgenomen omdat ik vaker thuis ben op zondag. En binnenkort is het weer kerstfeestje van de mama van mijn vriend. Onze schoonzus zorgt doorgaans voor het voorgerecht, een goede bourgondische soep en ik voor het nagerecht. Ik wou misschien als nagerecht dit jaar Franse macarons maken. Voor degenen die niet weten wat het is, plaats ik hier wel even fotootje. ^^
Maar ik heb het nog nooit gemaakt en als ik er ooit over lees, dan hoor ik dat het supermoeilijk is! Ik weet bijvoorbeeld al dat op de gram nauwkeurig afmeten zeer belangrijk is. Ook zeven is zeer belangrijk. En ik weet dat als je ze spuit op de bakplaat en er een 'toefje' op staan, dat je die moet platdrukken omdat het anders op die manier bakt. Maar zijn er op Q mensen die dit ooit al hebben gemaakt en misschien nog tips hebben voor mij?
Ik ga proberen vanille-macarons te maken met een simpele botercrème. Maar als dit lukt, dan wil ik ook graag andere smaken proberen. Suggesties? Laat je maar gaan. ;-P
I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury