Ja.
Ik begrijp niet zo goed waarom hierboven gezegd wordt dat het geld uit de zorg moet komen? Er zijn echt veel dingen waar ziekelijk veel onnodige financiering aan wordt uitgegeven, waar wél op bezuinigd mag worden.
Er zijn genoeg dingen waar nu super veel op bezuinigd wordt, zoals inderdaad zorg, maar ook onderwijs en een heleboel andere belangrijke dingen. Cultuur is daar een van - en het is makkelijk om te zeggen dat mensen het niet nodig hebben. Is er dan alleen werk? Wat gebeurt er met kwaliteit van het leven?
Het is niet het een of het ander. Bovendien is het een beetje een vals equivalent om te zeggen dat er geen geld naar kunst mag, omdat ze eerst naar andere dingen moeten kijken. Ze kunnen ook allebei doen. Vaak wordt er gedaan alsof er geen geld is door die bezuinigingen, maar er is echt wel heel wat. Er is echt heel wat.
Het wordt alleen op een hele (naar mijn mening) rare manier verdeeld.
Bovendien vind ik het bijna naïef om te denken dat een overheid als we die hier hebben ooit zou gaan bezuinigen op zorg/onderwijs voor kunst. Ze zouden worden gelyncht - er gaat nu al zo goed als niks naar cultuur. Het hele kabinet dat er nu zit is flink tegen cultuursubsidie, dus ze zouden echt niet geld halen uit zoiets als zorg voor zoiets als kunst. Ze halen er wel geld uit zorg (wat slecht is, don't get me wrong), maar dat zou echt nooit naar kunst gaan. Als dat ooit in het nieuws zou komen, zouden daar sowieso protesten tegen zijn.
Eh. Ik ben het sowieso grondig oneens met hoe de overheid geld distribueert.
[ bericht aangepast op 25 sep 2017 - 1:01 ]
Tijd voor koffie.