Ja, ik was dus opzoek naar een babyfoto, en in plaats daarvan kwam ik een inleiding tegen wat ik op de middelbareschool had geschreven voor een PO geschiedenis :')
Ik vond mezelf nogal hilarisch toen
Inleiding:
Van onze lieftallige geschiedenisdocent hebben wij de voluptueuze opdracht gekregen om een PO te maken over de ontwikkeling van het nationalisme in Frankrijk en de Duitse staten/het Duitse keizerrijk in de 19e eeuw.
Natuurlijk was ik van plan om er ruim van te voren aan te beginnen omdat ik fenomenaal gemotiveerd ben maar door wat omstandigheden is het niet gelukt om er op tijd mee te starten. Hoe dan ook, toch ben ik van plan het PO voortreffelijk te maken en zal mijn tijdsplanning er als volgt uitzien: ik ga elke les waarin we tijd de krijgen eraan te werken knetterhard mijn best doen en zal ik niet mijn tijd verdoen op mijn mobieltje. En als dat niet lukt (want tja… wij pubers toch wel een beetje een ‘slaaf’ van onze telefoon) zal ik alsnog op mijn vrije vrijdagmiddag eraan schrijven (zoals nu…) en als dat óók niet lukt dan neem ik mezelf voor om dan op zondagnacht het nét op het nippertje in te leveren voor 00:00.
Als werkwijze wil ik voornamelijk bronnen van internet gebruiken in het beginstadia van mijn PO. Als ik het later grof in elkaar heb gezet wil ik alle boeken, tijdschriften en het hele rataplan erbij pakken en dat er verder in door verwerken. Dat doe ik omdat bronnen op het internet makkelijk en snel te vinden zijn en ik dus zo meer tijd kan winnen voor het échte werk: oude, zware, stoffige, moeilijk te lezen boeken.
In het werkstuk wil ik de volgende vragen aan bod laten komen: Wat is nationalisme en hoe heeft dit zich ontwikkeld in Frankrijk en de Duitse staten/keizerrijk. Tot welke confrontatie kwamen deze twee nationaliteiten onder invloed van het nationalisme, hoe verliep deze en wat waren de gevolgen?
Wat zijn jullie middelbareschool blunders? Drop ze hier!
It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso