Werecoyote schreef:
(...)
Ik ben zeker met het digitale bezig. Ik moest een paar producten laten zien waar ik trots op was. ^^ Voor de rest heb ik ook gewoon goede cijfers voor de overige vakken. (: Het is echt voornamelijk digitaal en veel praktijk en dat gaat prima. (: Ik weet al in welke branche ik hoor, namelijk ontwerpproblemen oplossen en idee ontwikkeling. Maar ik kan vanalles wat doen, want vaak zoeken ze niet een persoon die maar een iets kan. ^^
Met branche bedoelde ik meer na de studie wanneer je gaat werken, omdat het heel breed is en nu ik in mijn stageperiode zit zie ik gewoon dat zelfs storyboards, mindmaps, ect. allemaal gewoon wegvallen in de praktijk en dat vaardigheden in een bepaald programma per persoon weer verschilt (bijvoorbeeld de ene is beter in Photoshop en de ander in Illustrator, maar er zijn er ook genoeg die graag alleen in Indesign willen werken ect.)
Maar ben blij dat je een opleiding hebt waar je een goede balans hebt tussen het ene en het andere, omdat ik zelf wel heel erg schrok van de ervaringen van mijn vriendinnen, die gewoon hun Scriptie hebben opgemaakt in Word omdat er geen goede les in Indesign worden gegeven waar zij zitten, terwijl heel veel vacatures liever HBO'ers zoals hen aannemen dan een MBO'er zoals ik. En ik zie via de HvA website dat er in leerjaar 2 heel veel digitale vakken voorbij komen in Leerjaar 2 die niet aan bod komen onder het kopje leerjaar 1, dus ik dacht, ik geef even een melding van dat het belangrijk is om goed te letten op de richtingen van de school zelf als in de lesstof in latere leerjaren. ^^
Als ik zo kijk naar jouw portfolio weet ik 100% dat mijn vriendinnen nooit zulke opdrachten hebben gekregen terwijl ze dezelfde opleiding volgen. En ik denk dat het ook wel een goed punt is voor Yukimura om op de hoogte te zijn.
[ bericht aangepast op 28 juni 2017 - 10:40 ]
Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.