Ik voel me nogal down. Echt enorm anders zou ik eigenlijk niet zo'n topic openen.
Het ding is dus dat ik best wel kan zeggen geen echte vrienden te hebben. En dat begint me met de dag steeds meer te storen. De vriendinnen die ik heb willen nooit eens iets doen als in afspreken of ergens heen. Ze gebruiken smoesjes of reageren niet op een berichtje van mij. Eerder vond ik dat nooit erg want ik was allang blij om voor mijn gevoel een vriendin te hebben.
Maar nu voel ik me dus echt eenzaam. Ik kan geen betere beshrijving bedenken dan dat. De vriendinnen die ik heb hebben allemaal een eigen groep of een eigen vriendin waar ze wel veel meer mee lijken te hebben. Het is tegenwoordig zo erg dat ik denk dat mensen me niet moeten of dat ze me raar vinden. Als iemand vraagt goh ga je wel eens stappen of naar een festival? Vier jij carnaval? Dan moet ik altijd zeggen nee, hoewel ik graag zou willen. Dat voelt inmiddels zo enorm "zielig" aan.
En het stomme is dat ik wel iemand ben de graag erop uit gaat. Al is het bij iemand thuis een kopje thee drinken of een film kijken. Ik heb echt het gevoel alsof ik mede daardoor ook niet helemal kan zijn wie ik wil want men zegt ga dan nieuwe vrienden zoeken. Maar die "zoek" je toch niet. Ga er zelf op uit zeggen ze dan.
Ga jij wel eens alleen naar een festival, stappen in de kroeg of iets anders?
Ik doe alles al alleen. En dat voelt echt niet leuk meer. En ik heb geen idee hoe ik dat ga veranderen
'Imagination is the only weapon in a war against reality' - Cheshire Cat