• Ik heb iedere woensdag weerbaarheidstraining op school. Dat is best leuk en leerzaam, maar de warming-up is complete hel. Ik houd het niet vol, mijn longen doen nog steeds zeer en ergens halverwege ben ik begonnen met hoesten en ik hoest nog steeds. Mijn conditie is dus gewoon echt kut. Punt is: dit moet ik wel iedere week gaan doen en omdat ik niet iedere week mijn longen uit mijn lijf wil hoesten moet ik wat conditie opbouwen.
    Maar, hóe doe ik dit? Hoe begin je daar nu het best mee? Simpelweg hardlopen/joggen is voor mij al niet eens rustig genoeg, zó erg is het. Iemand tips?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik zit met een soortgelijk probleem, helaas


    26 - 02 - '16

    Schorriemorrie schreef:
    Ik zit met een soortgelijk probleem, helaas


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik steek het op mijn thalassemie. xd


    Heaven is a place that we all have

    Zelf heb ik inspanningsastma en ook adem ik verkeerd tijdens het sporten. Wat er dus voor zorgt dat ik het al snel benauwd krijg en dus ook moest hoesten. Ik probeer om langzaam te beginnen. Zelf doe ik bijvoorbeeld aan fitness en warm mezelf eerst even op door gewoon op een normaal tempo te lopen. En dan steeds een tikje sneller tot ik zegmaar snel-loop en dan bouw ik rustig op naar rennen. Alleen moet je heel goed naar je lichaam luisteren. Ik dacht afgelopen maandag bijvoorbeeld: oh, je hebt al 3 minuten gerend zonder enige problemen, dan kan je ook wel doorgaan tot de 5 minuten. Dat deed ik, en later had ik spijt want: spierpijn en hoest buien
    Dus een tip die "misschien" kan helpen is; bouw het rustig op en stop als het niet meer gaat. Want anders krijg je er later spijt en last van

    En misschien is het ook goed als je dit aangeeft bij degene die de weerbaarheidstraining geeft. Dan weet die persoon er ook vanaf en kan er rekening mee worden gehouden


    "It means no worries, for the rest of your days"

    Ik heb ergens gelezen dat het beste is als je begint met zwemmen. Ik ben daar mee begonnen en ik merk dat ik dat kan doen zonder al te veel conditie.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt