School is weer begonnen en de eerste toetsen zijn alweer opgegeven -_-
Dat betekent leren, leren, leren want het zijn allebei idioom toetsen (woordjes leren dus). Nu keek ik laatst op WRTS (een woordjesleerprogramma) en nu moet je €2,- per maand betalen om er gebruik van te maken. Nou ja, het kan ook nog wel gratis, maar dan kun je niet meer uitspraak horen en maximaal 10 lijsten opslaan (wat niet handig is want ik heb al 15 lijsten van voorgaande jaren die ik tot m'n examen moet blijven leren) en nu kan iedereen wel zeggen van "Wat, 2 euro per maand is echt niks, moet je over hebben voor goede cijfers," maar zo erg tevreden ben ik niet over WRTS. Ik heb vaak dat ik WRTS niet in kom of dat hij heel traag is bij het invoeren en me eruit gooit en ik 6x alles opnieuw erin moet zetten etc, dus ik vind dat geen 48 euro waard tot aan m'n eindexamen.
Dus, misschien hebben jullie een goed alternatief programma? Ik heb al wat rondgegoogled maar de websites die ik vond waren heel erg vaag of hadden geen uitspraakfunctie etc.
Vereisten zijn:
- Onbeperkt aantal woorden in de lijsten (ik moet voor zowel Engels als Duits minimaal 1000 woorden kennen dit jaar haha, dus dat zijn lange lijsten)
- Uitspraakfunctie (anders krijg ik het niet in m'n hoofd)
- Woorden op kunnen slaan in een lijst in Excel of Word ofzo (maar dit is geen hoofdvereiste).
Ja, ik weet dat ik woorden ook over kan schrijven, maar dat leer ik toch minder goed dan via een online programma dat ook gelijk de uitspraak doet. + Ik heb ook nog ander leer- en huiswerk en anders word m'n hand lam :'D en als je dat kwijt bent ben je het kwijt, online kun je eigenlijk altijd wel, is toch een soort back-up.
so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly