Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen, in de hoop dat je je wat beter gaat voelen. (:
Tampons inbrengen: Je bent niet te vroeg of te laat om te beginnen met tampons leren inbrengen of tampons dragen. Het vergt wat oefening inderdaad, maar als het goed voelt, kun je ze direct dragen. Er is niet echt een periode waarin je "moet" oefenen. Je kunt zo'n dingen nemen met een inbrenger, maar persoonlijk vond ik die niet prettig. Ik heb dat een keer gedaan, en toen wilde ik het niet meer. Nu draag ik vooral de gewone. Als je een uitgebreide tutorial daarop wilt, dan mag je me altijd een berichtje sturen. Al snap ik dat je die wat eng vindt. Het punt van die is dat je voelt waar ze zitten, en dat je controleert of ze goed zitten. Je gaat je nooit van de eerste goed voelen als je een tampon in hebt.
Welke tampon moet ik nemen? Je kunt het beste de tampon nemen waar je je het beste bij voelt: met of zonder inbrengding. Daarnaast is het afhankelijk van hoeveel je bloed. Als je iedere twee uur je maandverband moet verwisselen, dan kun je best een met een groot absorberend niveau nemen. Als je een hele dag kan met een maandverband, dan kun je best een met weinig absorberend niveau nemen. Als je het niet weet, of als je de grootte van je vagina etc niet weet, gewoon beginnen met de normale/gemiddelde.
Het maandverband blijft niet zitten: Dat is geen goede zaak, en dan klopt er ergens iets niet. Waarom blijft het niet zitten? Normaal moet een maandverband goed blijven plakken. Je kunt ook maandverband met vleugeltjes nemen, die je aan de onderkant van je onderbroek plakt, waardoor hij wat steviger vastplakt. Misschien werkt dat beter.
Een tampon met maandverband Inderdaad, een tampon kun je gewoon los doen, zonder maandverband. Er zijn meisjes die zo'n erge periode hebben dat ze door hun tampon heen kunnen bloeden, dus daarom doen ze een maandverband in. Ik doe een maandverband en een tampon in, omdat ik mij daar prettiger bij voel en zodat ik mijn maandverband niet hoef te verwisselen als ik op een openbare wc ben, maar enkel mijn tampon eruit hoef te halen om verder te kunnen.
Ik hoop dat ik je vragen beantwoord heb, en als je nog vragen hebt, dan stel ze mij! Ik gebruik zowel maandverband als tampons, dus met beide heb ik ruim ervaring helaas.
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt