Hallo mensen,
Vandaag heb ik een gesprek gehad met de psychiater van het Autisme centrum en hier moest ik wat dingetjes vertellen over waar ik last van heb. Laat ik het even opsommen:
- Tics: Knikken, keeltic, buiktic, knipperen
- Piekeren: vooral veel 'wat als'-vragen en ik denk vaak 'had ik dat maar anders gedaan' en 'waarom heb ik dat gedaan'.
- Angst om alleen buiten te zijn, alleen samen met iemand is het prettig
- Overgevoelig voor geluid (smakkende/drinkende mensen, harde knallen, bonken, slaap met oordopjes, maar dan hoor ik nog alles en noem maar op)
- Stemming: Snel boos om stomme dingen
Goed. Dat is dus de opsomming van dingen. Nu heb ik dus met haar gepraat en had ze het over de medicijnen/medicatie haloperidol en zei dat je hier moe van wordt, dus deze beter voor het slapen kunt innemen. Ik vroeg meteen of het ook in druppelvorm te verkrijgen is en dat is het ook, aangezien ik geen pilletjes kan slikken (keel sluit af blablabla).
Nu is mijn vraag of hier iemand haloperidol gebruikt en hoe die de eerste 2 weken reageerde. Ik ben namelijk wat sceptisch over medicatie en heb het liever niet, maar nu ik hierdoor wel rust kan krijgen denk ik er over na. Ik kan altijd stoppen na twee weken als het niet is hoe ik wil of dergelijke.
So, spit is out.
Edit: Ik weet dat iedereen er anders op reageert, maar ik zou toch graag ervaringen willen lezen.
[ bericht aangepast op 16 aug 2016 - 18:01 ]
Ich liebe dich 27.12.23