Juist ja. Ik judo op hoog niveau en mijn droom is om de olympische spelen over vier jaar te halen het is in Tokio. Het thuis van de judo. Nu heeft de judobond ongeveer een half jaar geleden bekend gemaakt dat ze willen gaan centraliseren. Dat houdt in dat de beste judoka's naar Papendal moeten om met elkaar te gaan trainen. Het idee leek toen nog super ver weg. Afgelopen december hebben we een informatiedag gehad bij Papendal. Op dat moment vond ik het idee van de centralisatie verschrikkelijk. Ik zou moeten gaan verhuizen, een nieuwe school moeten gaan zoeken en ook mijn vrienden zou ik een stuk minder gaan zien. Maar nee zeggen kon niet, dat zou namelijk betekenen dat mijn topsport carriere voorbij zijn. Dus heb ik in het voor traject aangegeven dat ik er wel interesse in had. In februari heb ik een gesprek gehad met directeur topsport judo. Dit hoorde allemaal bij het selectie proces. Ik moet eerlijk toegeven dat ik op dat moment niet had verwacht dat ik geselecteerd ging worden.
Maar vandaag kwam het bericht. Ik ben geselecteerd. Aan de ene kant voel ik mezelf zo vereerd en trots. De judobond ziet mij al een van de 4 beste judoka's uit mijn gewicht en een van de beste 67 judoka's van heel Nederland (heren en dames). Maar aan de andere kant ben ik bang. Ik moet gaan verhuizen naar Arnhem. Ik kan namelijk niet elke dag op en neer gaan reizen tussen mijn huis en Papendal, dat is namelijk anderhalf uur met de auto, laat staan trein.
Ik moet ook naar een andere school. Ik kan mijn opleiding gelukkig wel vervolgen bij een andere vestiging maar alsnog is het toch een nieuwe school en een nieuwe klas die elkaar al twee jaar kennen. Mijn vrienden ga ik weinig zien, net zoals als mijn ouders en mijn oma en opa.
Ik voel op dit moment zoveel emoties dat ik niet eens wist dat dat mogelijk was.
"Ignite, my love. Ignite."