iCalum schreef:
Hee ik ben benieuwd of jullie 4 jaar leeftijdsverschil groot vinden. Bijvoorbeeld als ik een vriend krijg van 19 en ik ben 15. Maar ik gedraag me ook wel wat ouder dan normale 15jarigen. Ik ben wel wat serieuzer. Is dit leeftijdsverschil dan erg?
Mijn ouders schelen zelf 5 jaar. Maar toch is het verschil als je volwassen bent op de een of andere manier kleiner dan wanneer je op de middelbare school zit.
Ik vind het ook een beetje apart met dat minderjarig zijn. Want zat mensen die 17 zijn hebben met een 19jarige. Maar dat is eigenlijk ook minderjarig dus mag ook niet. Beetje raar.
Ik reageer vooral hierom, want het dit is niet illegaal. Hoe het mij eerder werd uitgelegd is het illegaal om een seksuele relatie te hebben met iemand onder de 16. Hier zit nog de grens dat de oudere persoon minimaal 5 jaar ouder is dan de jongere persoon. 15 en 19 zou dus geen probleem moeten zijn.
Maar wat vind hij ervan? Even een voorbeeld van wat me laatst overkwam; een jongen van 23 zei dat hij echt geen relatie met me wilde, omdat ik te jong was. Ik ben zelf 18 en zou het, qua leeftijd, geen probleem vinden.
Iemand dacht dat we iets hadden; how about no. Dus per persoon verschilt de mening daarover ook. Ik zou 15-19 geen probleem vinden, zolang het goed gaat en niemand de ander gaat lopen pushen om dingen te doen die diegene niet wilt.
If a writer falls in love with you, you can never die