• Ik wilde dit in het lucht je hart-topic plaatsen, maar ik wil graag even weten hoe jullie hierover denken of een hart onder de riem of iets. Het is gewoon iets wat mij al een hele tijd bezig houd tot het punt dat het er gewoon uit moet. En bij mijn ouders kan ik blijkbaar niet terecht, dus ik hoop bij jullie wel terecht te kunnen.

    Djeez, mijn vader moest zich nog eens bedenken óf ik wel naar een intakegesprek voor een psycholoog mocht gaan. Dafuck is dat? Het is niet alsof ik voor de lol naar een psycholoog ga. "Hee, de zon schijnt vandaag. Wat een mooie dag om naar de psycholoog te gaan." Ik ben blij dat mijn moeder hem ervan heeft kunnen overtuigen dat ik dingen niet alleen kan verwerken soms. (Alsof alles wat ik te verwerken heb gekregen afgelopen half jaar niet al genoeg is op zich.) Begint ze ineens dat ik dan oefeningen of iets zou moeten meekrijgen zodat ik niet of drie jaar of vijf jaar weer terug zou moeten. What the fuck voor een beeld hebben mijn ouders van mij en een psycholoog? Het zou toch al genoeg moeten zijn dat ik naar een psycholoog wil gaan? Of niet dan? Wat valt er over na te denken?
    In het najaar waren twee sterfgevallen kort bij mij, slechts tien dagen van elkaar, en recent heb ik geen enkel vak gehaald van een opleiding waar ik van houd en waar ik vanaf moet als ik komende examenperiode slecht doe en waarvoor ik mijn trots en gedachten van "ik faal" al opzij moest zetten omdat ik bijna alle vakken dit jaar opnieuw doe. Daarvoor ben ik naar studieadvies gegaan, maar die hebben mijn hoofd alleen maar overhoop gehaald, met vragen wat ik eigenlijk wil in de toekomst. En na een groepssessie over concentratie werd mij getipt dat ik misschien hooggevoelig/HSP was en sindsdien kan ik alleen maar denken: "wat is er mis met mij?" Ik heb er eens naar gekeken en het past inderdaad wel bij mij. Vroeger heb ik het ook al eens voorbij zien komen en zelfs toen dacht ik al dat het wel enigszinds bij mij paste, maar ik heb het toen naast mij neer gelegd, net zoals veel zelfdiagnoses. En ik heb ook altijd al gevoeld dat er iets was, maar ik heb dat altijd al onderdrukt, want het kan net zo goed niet zo zijn. Dat alles buiten het feit dat ik last heb van spanningshoofdpijnen (en daar vanaf wil) en paniekaanvallen (sommige periodes meer dan andere). Dus waarom precies zou ik niet eens één babbeltje mogen doen met een psycholoog?

    Bedankt in ieder geval dat jullie de moeite nemen/ genomen hebben dit te lezen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Dus als ik het goed begrijp, wil jij graag naar een psycholoog, maar denken je ouders daar anders over? Ik vind dat je wel volwassen genoeg bent om te bepalen wat je wil. Ik snap niet zo goed waarom ze je dan tegenhouden als jij zo graag wil gaan. Zoals je zelf zegt, je gaat niet zomaar voor de lol naar een psycholoog. Ik vind het jammer om te lezen wat je al hebt moeten meemaken, ook met school en zo. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik moet zeggen, maar ik wens je heel veel sterkte en succes! Hopelijk gaat alles snel weer goed. Als je ooit wat kwijt wil, of je hebt even behoeften aan een babbel, dan mag je me altijd een berichtje sturen!


    16 - 09 - '17

    Amai


    You are my piece of paradise.

    ik snap je, af en toe praten met een professional is prettig vooral als je het nodig hebt maar ik snap je ouders niet. Je bent volwassen en ze mogen blij zijn als je het mededeelt. althans dat is bij mij het geval.

    Buiten dat om, wil ik even zeggen dat je ondanks alles een sterk persoon bent (H)
    I admire you (H)(flower)(K)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Jou ouders klinken een beetje als de mijne. Mijn ouders zijn heel erg nuchter (ik zelf ook wel, maar dat ter zijde) en zien dingen vaak positief in. Hier in huis gaat eigenlijk niemand gauw naar de huisarts bijvoorbeeld. Want de kwaaltjes die we dan eens hebben, stellen niet zoveel voor in hun ogen. Ik mag ook vaak niet thuis blijven als ik ziek ben, want ik moet dan echt een verantwoording afleggen met hoe ik me voel e.d. wat natuurlijk belachelijk is. Maar sommige mensen geloven gewoon niet zo in hulp krijgen van iemand die buiten de familie staat. Mijn ouders zijn dan denk ik net zo, en de jouwe ook.

    Ik denk dat je gewoon eerlijk moet zeggen wat je er van vindt en dat je het wel degelijk nodig hebt. Uiteindelijk is het jouw leven en wie zijn zij om te bepalen wat je wel of niet mag doen? Je bent zeker oud genoeg. Het is niet alsof je iets raars doet door naar de psycholoog te gaan.

    Dank jullie wel iedereen! Ik ben inderdaad oud genoeg om naar de psycholoog te gaan, maar ik voel me er beter bij als mijn ouders erachter staan, tegenover dat ik het tegen hen in doe.
    Het betekend in ieder geval veel voor mij dat jullie de moeite hebben genomen om te reageren!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    In elk geval gewoon gaan!
    Ik loop al ruim 2 jaar bij een psychiatrische instelling en alhoewel ik veel downs heb gehad heb ik ook ups gehad en ik weet niet waar ik zou zijn zonder de vele mensen die mij daar al hebben geholpen(dus vind ik het zwaar kut dat ik nu naar de volwassen afdeling moet)


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Daamn. Bij mij is het precies andersom. Hier willen ze me naar de psycholoog hebben maar ik wil zelf niet.
    Ik snap wel dat je je eerder op je gemak voelt als zij erachter staan. Zijn er geen andere familieleden die je kunnen steunen?


    No growth of the heart is ever a waste

    Hm, dat is inderdaad erg apart. Wellicht dat ze open staan om een keertje mee te gaan, als een soort kennismakingsgesprek? Ik krijg namelijk het idee dat ze een heel apart beeld hebben van een psycholoog. Laat jezelf in ieder geval niet door je ouders ontmoedigen om te gaan! Ik heb er alleen maar bewondering voor dat je zelf durft aan te geven dat je hulp kunt gebruiken bij bepaalde dingen en hiervoor graag naar een psycholoog wilt. En mocht je ooit over HSP willen praten, staat mijn GB altijd voor je open! Aangezien ik zelf een HSP'er ben kan ik je wellicht met het een of ander helpen/ondersteunen.

    Veel succes. You can do it!

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 18:54 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Wat is de reden dan dat je 'niet mag'?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen