• Volgende donderdag heb ik een debat van Nederlands te voeren over het Arabisch-Israëlisch conflict en ik ben nog op zoek naar argumenten. Ik heb er al een paar in een drive-document gepropt en ben ook bezig aan het opstellen van een tijdslijn, maar meer argumenten zijn altijd goed!
    Abon, wij moeten dus Israël verdedigen, dus alle argumenten zijn welkom! Ook tegenargumenten zijn welkom zodat ik zou weten op dewelke ik me kan voorbereiden om te ondermijnen. Alvast bedankt voor jullie hulp!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Wel de Britten hebben de joden effectief een staat beloofd in dat gebied en dat is dan uiteindelijk Israël geworden. Daarnaast hebben de joden ook steden ontwikkeld, onderwijs, ... dus je kan ergens wel zeggen dat ze er 'recht op hebben'.
    (de realiteit is wel iets complexer, maar dan moet ik mijn cursus van kolonisatie ergens gaan zoeken)


    The soul needs autumn.

    Ai, dit heb ik ook eens moeten doen. Israël is lastig te verdedigen, eerlijk gezegd. Een argument die ik toen heb gegeven is dat Joden een volk zijn en dat je zou kunnen zeggen dat elk volk recht heeft op een staat.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    Ai, dit heb ik ook eens moeten doen. Israël is lastig te verdedigen, eerlijk gezegd. Een argument die ik toen heb gegeven is dat Joden een volk zijn en dat je zou kunnen zeggen dat elk volk recht heeft op een staat.


    Ja maar daar woonden al mensen. Dus dat argument is nogal gemakkelijk te weerleggen.

    Isräel is inderdaad moeilijk te verdedigen.
    Vind je gewoon op internet niets? Het lijkt me namelijk een onderwerp waar wel enkele meningen over bestaan.


    The soul needs autumn.

    cherish schreef:
    (...)

    Ja maar daar woonden al mensen. Dus dat argument is nogal gemakkelijk te weerleggen.

    Isräel is inderdaad moeilijk te verdedigen.
    Vind je gewoon op internet niets? Het lijkt me namelijk een onderwerp waar wel enkele meningen over bestaan.


    Jawel, maar elke mening/elk argument is welkom. (: Persoonlijk vind ik Israël niet heel moeilijk te verdedigen tegenover iemand die er niet heel veel over weet (en dat geluk heb ik nu wel met mijn tegenpartij) - je kan in de eerste plaats al zeggen dat de Arabieren de oorlog gestart zijn door de dag nadat Israël is uitgeroepen tot staat, de Arabieren daar binnengevallen zijn en dat soort gezwets, maar ik vind het gewoon heel moeilijk omdat Israël ook heel veel vreselijke dingen gedaan heeft en dat ik vind dat ze allebei even groot ongelijk hebben. :')

    [ bericht aangepast op 21 feb 2016 - 0:55 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried