Oké, ik weet niet helemaal wat mijn doel is met dit topic. Ik moet gewoon even wat van me afschrijven, want ik ben de hele dag al aan het huilen.
De afgelopen weken zijn behoorlijk stressvol geweest. Ik heb al eerder een topic aangemaakt over het feit dat de psycholoog bij de universiteit dacht dat ik misschien autisme had. Ik heb ondertussen drie gesprekken bij de psycholoog gehad en ik heb nog geen verdere duidelijkheid. Die zou ik bij mijn volgende gesprek, over iets minder dan twee weken krijgen. Die gesprekken hebben niets geholpen en mijn zelfvertrouwen ontzettend naar beneden gehaald. Natuurlijk heb ik het daar met hen over gehad, maar ze zeiden dat dat normaal is. Maar het blijft niet leuk om lange gesprekken te hebben over wat er allemaal mis met je is en wat je allemaal niet kan. Ik denk niet dat ik me ooit zo slecht over mezelf heb gevoeld, maar ik probeer mijn gevoelens om dit alles heen weg te drukken, want mijn leven dendert gewoon op sneltreinvaart door. En bovendien zijn mijn vrienden vast ook wel klaar met mijn gezeur hierover.
Hoewel ik dacht dat mijn eerste tentamenweek wel goed ging, verwacht ik geen hoge cijfers. Het begint me steeds meer te storen dat ik me al jaren kapot werk voor een 6, en bij hoge uitzondering, een 7. Ik heb net vorige week mijn eerste collegeweek weer gehad en ik heb nu al 2 van de 3 vakken waarvan ik weet dat ik me weer kapot voor moet gaan werken. Eén van de vakken geeft tweewekelijkse quizzes en samenwerkingsopdrachten. De docent zei dat die quizzes wel te doen zijn, als je gewoon de tekst leest. Hij heeft ons ook de vragen meegegeven die hij evt. zou kunnen stellen. Helaas geldt het niet voor mij dat ik de vragen kan beantwoorden na één of twee keer de tekst te lezen. Ik wilde vandaag verder met leren, maar ik voel me zo slecht, dat ik nog niets heb gedaan. Daarnaast moet ik vrijdag een belangrijke opdracht inleveren, heb ik een concert en een voorstelling en extra rijlessen. Begin december heb ik mijn rijexamen en ik moet het halen. Mijn ouders gaan zo kwaad zijn als dat niet gebeurd en ik haat autorijden zo erg. Nooit meer lessen zou geweldig zijn.
Ik weet wel dat dit eigenlijk helemaal niet zo belangrijk is, zeker vergeleken met wat er de afgelopen tijd in de wereld is gebeurd. Toch kan ik niet stoppen me hier heel veel zorgen over te maken.
Rest in Peace, Son of Gondor