Ik zat al een tijdje met het idee om ergens een topic over te maken, dat ik het idee heb met bijvoorbeeld feesten dat ik er zelf niet echt bij ben, als ik erop terug kijk, weet ik ook niet alles meer en lijkt het allemaal heel vaag. Nu kwam ik eergisteren iets tegen op internet wat dit fenomeen voor mij verklaart en daar maak ik nu dus even een topic over, haha.
Ik was dus casual op een subreddit aan het browser tot iemand in de comments ineens begon over Visual Snow. Erbij stond er een plaatje gelinkt als dit. Het is dus iets wat je altijd ziet, maar erger wordt in het donker, zoals dit. Dat heb ik dus al mijn hele leven en ik ben er ook voor naar de dokter geweest, die geen idee had wat het was en uit bloedtesten kwam ook niks. Maar oké, op zich valt er prima mee te leven en is het geen probleem. Ook zitten er regelmatig lichte/donkere vlekken en whatnot bij in.
Nadat ik dat dus vond op Reddit, ben ik me erin gaan verdiepen, want tot nu toe had ik dus geen idee wat het nou was. Pas in 2014 is er een grote studie naar gedaan, maar ze weten nog steeds niet precies waar het vandaan komt. Sommige mensen schijnen het door drugsmisbruik te krijgen, anderen gewoon ineens en sommigen worden ermee geboren. Het valt niet aan te tonen in bloedtesten of MRI's.
Na het lezen van de wiki-pagina klikte er voor mij veel in elkaar, want het schijnt dus met heel veel dingen te linken, waaronder mijn constante oorsuizen waarvan de dokters de oorzaak niet konden vinden. Dit werd altijd aan mijn gehoorproblemen gelinkt, maar dat hoeft het dus helemaal niet te zijn, uiteindelijk. Maar je schijnt er ook enorm vermoeid van te kunnen worden, wat in combinatie met mijn gehoorproblemen alleen maar erger is, lol. Op sommige dagen voel ik me alleen maar moe en ik voel me eigenlijk net een aansteller erdoor, want zoveel doe ik toch niet. Eigenlijk wel, want ik moet dubbel mijn best doen om normaal te horen en nu schijnbaar ook om te zien.
Om nu terug te komen op wat ik als allereerst zei, schijnbaar linkt het ook met zaken als depersonalization-derealization en iets wat ze ook wel 'brain-fog' noemen. Ik zit daar al een tijdje mee omdat ik geen idee had of het nou normaal was of niet, maar nu weet ik dus waar dat waarschijnlijk vandaan komt.
Nu weet ik het, maar ik hou niet van zelf-diagnose, om eerlijk te zijn. Dus ik weet niet zo goed wat ik er nu allemaal mee moet. Ik heb het geprobeerd om aan mijn ouders te vertellen, maar die zijn een beetje vreemd. Dan beginnen ze erover dat iedereen kleur en geluid op verschillende manieren ontvangt en dit daar ook wel deel van zal zijn en nog meer zweverig gedoe. Ik ben van mezelf absoluut geen open persoon, dus heb ik daarna maar gewoon mijn mond gehouden erover.
Dan het tweede, de dokter. Ik heb ondertussen een andere huisarts dan degene die bloedtesten uitvoerde om te kijken of hij iets kon vinden en verder geen idee had. Maar ik weet niet hoe hij het zal ontvangen als ik ermee kom en wat hij er dan verder mee moet. Ik weet ook niet wat ik er verder mee moet. Zoals ik al zei ben ik geen open persoon en heb ik nooit een idee over hoe ik iets moet brengen en zeggen.
Nu wil ik dus een beetje advies van jullie. Zijn er mensen die hier meer ervaring mee hebben en er informatie over kunnen geven, misschien een Nederlandse stichting oid kennen? Of wat zouden jullie doen in mijn situatie en hoe?
Bedankt voor het lezen.
[ bericht aangepast op 5 nov 2015 - 15:51 ]
Your make-up is terrible