Ola Quizletters,
School is alweer een tijdje begonnen, en de eerste weken leverde het allemaal nog geen problemen op.
Nu we in de 7e week gaan, ben ik echt ontzettend aan het stressen.
Ik weet dat ik nu door het schrijven van dit topic ook kostbare huiswerktijd verlies, maar ik ben gewoon bijna stoned van het huiswerk dat ik vandaag gemaakt heb dat er eventjes toch niks van komt, dat ik het maar beter even van me af kan schrijven.
Ik kan niet plannen. Echt niet. Hoe ik het ook geprobeerd heb, het lukt gewoon niet. Misschien ben ik daar iets te perfectionistisch voor.
En nu komt het probleem. Vorige week was een nogal rustige week wat huiswerk betreft, maar doordat ik toen drie dagen ziek ben geweest, ben ik achter gaan lopen op een aantal vakken (zoals wiskunde, geschiedenis, etc.) die ik 2x in de week heb, en dat is nu heel veel. Ik moet het dus allemaal bij zien te werken, maar nu is deze week opeens heel druk. 4 presentaties, een toets, 6 PO's die als handelingsdeel tellen (en zonder handelingsdelen geen herkansing in de toetsweek die direct na de herfstvakantie is) en nog bakken ander huiswerk. Ook moet ik komende week werken, een interview voor de schoolkrant online gooien en ga ik naar een concert (al is dat concert op de vrijdag, dus voor deze week geen probleem, voor volgende week wel maar dat zijn zorgen voor later).
Gisteren was mijn tante jarig, en vandaag gingen we bij haar langs. Ik heb de 3 uur heen en 3 uur terug in de auto doorgebracht met het lezen van mijn literatuurboek, waar ik donderdag (in een groepje) een presentatie van heb. Toen ik daar was, en m'n familie helemaal supergezellig was met elkaar, zat ik afgezonderd aan een tafel m'n wiskunde, maatschappijleer en economiehuiswerk te maken. Daar baalde ik wel heel erg van.
Maar nu ben ik nog niet klaar, en ik heb morgen een toets, maar ook een presentatie (tekst heb ik al wel af, powerpoint nog niet).
Voor die toets heb ik nog helemaal niks gedaan, omdat ik gewoon geen tijd gehad heb.
Ik ben het ook echt helemaal zat dat ik elke seconde vrije tijd moet inleveren voor huiswerk. Mensen zeggen tegen me: "Maar dan zeg je gewoon je voetbaltraining af, toch?" maar dat kan niet. Ik heb gewoon even een moment in de week nodig dat ik weg ben van mijn huiswerk, anders word ik gewoon helemaal gek.
Urgh.
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
Wat ik überhaupt tegen die drukte kan doen.
Hoe ik ermee om moet gaan.
En de toetsweek, is over 3 weken al.
Toetsen van 2 hoofdstukken.
Toetsen met gigantisch veel stof.
Er zit nog wel een vakantie tussen, maar ik denk dat ik zelfs met die vakantie te weinig tijd heb om voldoende te kunnen leren voor de toetsen.
urgh. urgh. urgh.
Hoe gaan jullie om met deze situaties?
okay, genoeg geschreven, nu weer verder aan m'n huiswerk... urgh. heb ook gewoon helemaal geen motivatie meer aangezien ik de hele dag al bezig ben
so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly