• Het kriebelt weer om een RPG te starten, maar ik wil het graag samen met iemand doen. Waarom? Omdat ik niet altijd kan antwoorden of een nieuw topic kan openen of reservaties kan neerzetten in de beginpost. Kleine dingen die wel belangrijk zijn, vind ik. Als het namelijk te lang duurt mede door deze kleine dingen, haken mensen af en dat is jammer.

    Voor degene die denkt, maar dan moet ik zeker alles doen? Nee, dat is niet mijn bedoeling. Ik wil het echt eerlijk verdelen,maar als jij bijvoorbeeld wel kan reageren terwijl ik niet kan reageren ondanks dat jij al een aantal keer hebt gereageerd en ik niet dan vind ik het wel fijn als je wel reageert. Wat ik daarmee wil zeggen, ik kan niet garanderen alles eerlijk wordt verdeeld. Daar streef ik wel naar en wil ik heel graag.

    Daarmee wil ik niet zeggen dat jij altijd meer zal moeten doen dan ik. Op zaterdag, zondag, maandag en dinsdag kan ik reageren, nieuwe topics openen(mocht dit nodig zijn), de beginpost aanpassen


    Over mij

    - Op woensdag, donderdag en vrijdag kan ik niet veel doen voor de RPG, want dat zijn mijn stagedagen en dan maak ik lange dagen
    - Een aantal ideeën heb ik al, die kun je lezen onder het kopje Ideeën
    - Graag wil ik ook een topic maken waarin wij dan kijken of er animo is voor het idee of de ideeën
    - Ik ben een beetje vergeetachtig dus het kan zijn dat ik simpel weg vergeet op een pb of gb te reageren

    Wat ik graag wil

    - Iemand die minstens een keer per week wat kan doen voor de RPG, zoals reageren op vragen/opmerkingen in de topics
    - Iemand die niet ineens af haakt
    - Iemand die goed Nederlands kan schrijven, voor in de topics onder andere

    Mijn ideeën om een RPG levend te houden

    - Binnen drie dagen reageren op vragen en opmerkingen
    - Binnen drie dagen de beginpost aanpassen
    - Verschillende rollen aanbieden
    - Een goed uitgewerkt idee

    Mijn RPG ideeën

    - Een RPG geïnspireerd op Kingsmen: The Secret Service
    - Een RPG over een organisatie met geheim agenten
    - Een RPG geïnspireerd op De Grijze Jager
    - Een RPG geïnspireerd op Assassin's Creed
    - Een RPG geïnspireerd op de tv-serie Salem/De heksenprocessen van Salem

    Kingsman: The Secret Service

    Informatie(Wikipedia): De Kingsman is een genootschap van geheim agenten dat wereldwijd opereert. Als een van de leden omkomt bij een operatie wordt aan de overgebleven Kingsmen gevraagd om een kandidaat opvolger voor te dragen. Galahad, een van de veteranen van de Kingsmen kiest voor Eggsy, de zoon van een oud-kingsman die ooit zijn leven heeft gered. Na enige aarzeling stemt Eggsy, die een problematische jeugd kent, toe en treedt hij toe tot wat wordt genoemd ‘de gevaarlijkste sollicitatieprocedure ter wereld’. Na een heftige training blijft hij uiteindelijk samen met Roxy over, maar hij valt op het laatste moment af en lijkt terug te moeten keren naar zijn oude leventje.

    Ondertussen werkt Richmond Valentine, multimiljardair en eigenaar van een communicatiebedrijf, samen met zijn assistente Gazelle aan een geheim plan om de wereldbevolking drastisch in te perken. Dit doet hij door gratis SIM-kaarten te verspreiden die hij met een signaal kan activeren waardoor iedereen in de omgeving ontsteekt in blinde woede en elkaar zal afmaken. Galahad komt achter de plannen maar wordt vermoord door Valentine als hij het plan probeert te stoppen. Eggsy heeft dit via een videolink kunnen zien gebeuren en wil alsnog de Kingsmen helpen om zijn dood te wreken. Hij ontdekt dat de leider van de Kingsmen in het complot van Valentine zit en vermoordt hem. Samen met Roxy en Merlin, de trainer van de Kingsmen, gaat hij achter Valentine aan en weet hij net op tijd zijn plannen te dwarsbomen en zo de wereld te redden. Hij mag vervolgens alsnog toetreden tot de Kingsmen.


    Tot nu toe heb ik dit bedacht: De rollen zijn die van leerlingen die dus een agent willen worden en die van leraren die dus een al een agent zijn. De leerlingen zullen dan een aantal proeven/opdrachten doen om te kijken of zij geschikt zijn als agent. Hierbij kunnen de proeven/opdrachten van Kingsman gebruikt worden of zelf proeven/opdrachten worden bedacht.

    Uiteraard is er ruimte om aanpassingen/veranderingen aan te brengen. Aangezien ik graag wil dat het voor ons beiden een leuke RPG is en er met plezier aan 'werken'.


    Organisatie met geheim agenten
    Tot nu toe heb ik dit bedacht: De rollen zijn die van de geheim agenten, leerlingen die worden opgeleid tot geheim agenten en leraren die zelf geheim agent zijn geweest. Er is dan een combinatie van theorie en praktijk. Ik zie het voor mij als een het soort team die je bij NCIS ziet en/of bij NCIS Los Angeles.

    Informatie over NCIS(Wikipedia): De serie gaat over een Major Case Response Team (MCRT) van de Naval Criminal Investigative Service (NCIS). Zij worden geleid door een directeur. Diegene staat weer onder bevel van de Secretary of the Navy ("SecNav") Hun doel is onderzoek te doen naar alle misdaden die verband houden met de marine. Dit kan variëren van moord op een marinier tot spionage op militair domein, van drugsdealen tot verkrachting. Ze hanteren hierbij een eigen, soms onorthodoxe, manier.

    Dit lijkt op het vorige idee, maar met dit idee heb ik het gevoel dat er meer vrijheid is om zelf dingen te bedenken.

    Uiteraard is er ruimte om aanpassingen/veranderingen aan te brengen. Aangezien ik graag wil dat het voor ons beiden een leuke RPG is en er met plezier aan 'werken'.


    De Grijze Jager
    Informatie(Wikipedia): Wanneer de 15-jarige Will uitverkozen wordt om Grijze Jager te worden, zet dat zijn wereld op zijn kop. Niet meer het saaie weeshuis waar hij is opgegroeid. Nu beleeft hij het ene avontuur na het andere. Hij, Halt (zijn leermeester) en Gilan (de ex-leerling van Halt) gaan in deel 1 op jacht naar de Kalkara. Zo komen ze in ontzettend gevaarlijke situaties terecht. Met hun wapens (en dan vooral de pijl en boog) en vaardigheden moeten ze met hun vijanden afrekenen.

    Tot nu toe heb ik dit bedacht: De rollen zijn die van leerling Grijze Jagers en Grijze Jagers. Hoe ze elkaar dan kennen of tegen komen, weet ik nog niet. Maar ik vind het idee van De Grijze Jager erg leuk en ik vind het jammer dat er geen actuele/recente RPG van is. De laatste RPG is al een jaar oud.


    Assassin's Creed
    Informatie: Over Assassin's Creed zijn spellen en boeken verschenen. De assassijnen zijn goed getrainde mensen die gebruik maken van onder andere hun verborgen messen om de wereld te beschermen tegen de Tempeliers die over de hele wereld willen heersen. En zodat deze geen onheil kunnen aanrichten.[/i]

    Tot nu toe heb ik dit bedacht: De rollen zijn die van mensen die willen toe treden tot het genootschap en mensen die er al bij zitten. Origineel word er over een broederschap gesproken, maar aangezien ik dit gek vind omdat ik ook wel vrouwelijke personages als mogelijkheid wil en bij een broederschap denk ik toch eerder aan een groep mannen dan aan een groep mannen en vrouwen. Dus vandaar genootschap.


    Salem
    Informatie(Bron: denachtvlinders.nl): Het eerste seizoen van de 13-delige reeks Salem speelt zich af in het 17e-eeuwse Massachusetts en onderzoekt wat er echt gebeurde tijdens de beruchte heksenprocessen in het stadje Salem. Wie of wat wakkerde het haatvuur van de stedelingen aan en welk duister en bovennatuurlijke waarheid zit verborgen in de verhalen die wij kennen. Want in Salem bestaan heksen echte, maar ze zijn niet wie of wat ze lijken. In het eerste seizoen van Salem wordt een gedurfde nieuwe visie over Salem en heksen gepresenteerd onder de mom van een epische romance die draait rond deze explosieve revelatie.

    Tot nu toe heb ik dit bedacht: De rollen zijn die van heksen, stedelingen en eventueel heksenjagers. De heksen vertellen dan niet dat zij een heks zijn. Zelf vind ik het iets weg hebben van Wolven Wakkerdam, aangezien de stedelingen niet weten wie de heksen zijn.

    Uiteraard is er ruimte om aanpassingen/veranderingen aan te brengen. Aangezien ik graag wil dat het voor ons beiden een leuke RPG is en er met plezier aan 'werken'.


    Uiteraard mag je ook zelf met ideeën komen.

    Dus voor iedereen die ik nu nog niet heb af geschrikt, ik hoor graag van je om samen een RPG te starten.

    [ bericht aangepast op 13 sep 2015 - 15:06 ]


    Physics is awesome

    Nieuw idee

    Salem

    Informatie(Bron: denachtvlinders.nl): Het eerste seizoen van de 13-delige reeks Salem speelt zich af in het 17e-eeuwse Massachusetts en onderzoekt wat er echt gebeurde tijdens de beruchte heksenprocessen in het stadje Salem. Wie of wat wakkerde het haatvuur van de stedelingen aan en welk duister en bovennatuurlijke waarheid zit verborgen in de verhalen die wij kennen. Want in Salem bestaan heksen echte, maar ze zijn niet wie of wat ze lijken. In het eerste seizoen van Salem wordt een gedurfde nieuwe visie over Salem en heksen gepresenteerd onder de mom van een epische romance die draait rond deze explosieve revelatie.

    Tot nu toe heb ik dit bedacht: De rollen zijn die van heksen, stedelingen en eventueel heksenjagers. De heksen vertellen dan niet dat zij een heks zijn. Zelf vind ik het iets weg hebben van Wolven Wakkerdam, aangezien de stedelingen niet weten wie de heksen zijn.

    Uiteraard is er ruimte om aanpassingen/veranderingen aan te brengen. Aangezien ik graag wil dat het voor ons beiden een leuke RPG is en er met plezier aan 'werken'.

    [ bericht aangepast op 13 sep 2015 - 15:06 ]


    Physics is awesome

    Ik wil best wel helpen


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HalfBloodPrince schreef:
    Ik wil best wel helpen


    Geweldig! Heeft van mijn ideeën je voorkeur of wil je een andere RPG starten?


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    (...)

    Geweldig! Heeft van mijn ideeën je voorkeur of wil je een andere RPG starten?


    I like them all :x


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    I like them all :x


    Dan zal ik je even een pb sturen om wat dingen te bespreken.


    Physics is awesome