Hoi allemaal (-:
Ik zit hier nog niet zo lang, en ik heb eigenlijk vooral geregistreerd omdat ik hele leuke reacties heb gelezen over Quizlet en dat maakte me nieuwsgierig.
Alleen zit ik de laatste tijd met wat 'relatieproblemen', en aangezien ik me hier vrij anoniem en veilig voel, wil ik het gewoon eens een keer van me af schrijven.
Het zit zo.. De hele middelbare school, 6 jaar, had ik verkering met dezelfde jongen, ik kende hem ook al van de basisschool trouwens, hij was gewoon een hele leuke spontane jongen. Met hem had ik eigenlijk alles de eerste keer, ik zal niet op de details in gaan maar dat betekent gewoon best veel voor me. Hij was echt altijd mijn maatje en het voelde gewoon echt heel goed. Mijn vriendinnen maakten altijd grappen daarover, dat we meer vrienden waren dan vriendje/vriendinnetje, terwijl dat nu echt onzin was. Het deed alleen wel wat met mij, want ik ging me steeds meer storen aan het gedrag dat hij vertoonde als hij me op stillere momenten weer eens door had. Goed, long story short: het ging uit tussen ons.
Vrij snel na hem kwam ik een andere jongen tegen, mijn huidige vriend. Hij was echt exact het tegenovergestelde.. en ik vond het heerlijk. Hij maakte zich nergens druk over en hij pakte de controle freak in mij ook aan, ik was echt een jaar helemaal in de wolken met hem en ik was mijn eerste vriend helemaal vergeten. Er was toen alleen geen vuiltje aan de lucht en ik voelde me goed, maar tijdens de studie heb ik nu af en toe wel eens stress momenten, en dat begrijpt hij gewoon totaal niet.
Zelf is hij nu 26, hij is net (weer) gestopt met school, ondanks dat ik zo mijn best deed om hem te motiveren. Alleen zit er totaal geen energie in hem op die gebieden, terwijl ik wel verwacht dat hij ooit bij zijn pappie en mammie uit huis gaat. Het enige wat hij wel wil doen is achter een computer zitten, maar daar verdient hij verder ook niets mee.
Het ding is nu dat wat ik eerst zag als een totaal relaxte lieve jongen, nu slechts nog een lieve jongen is zonder enige ambitie in het leven. En ik kan dat gewoon steeds minder goed hebben, ondanks dat hij ook best lief kan zijn.
Als ik met problemen zit, wat iedereen volgens mij wel eens heeft (een dipje, niet eens iets ernstigs), dan toont hij ook echt totaal geen interesse. Het is altijd de standaard dingen 'Het komt wel' of 'Relax, je kunt er toch niets aan doen' of 'Kom anders hier'. Terwijl ik denk: Je hoeft alleen maar te luisteren, meer niet, ik verwacht geen advies of afleiding.
Wat ik niet durf te zeggen, maar wat ik hier wel kan doen: Ik mis mijn maatje, die wel gelukkig is met zijn vriendin ):
Life is really simple, but we insist on making it complicated