Sam Tokugawa logeert hier nu bij mij -zeg allemaal even hallo tegen Sam-, en zij heeft sinds 1,5 jaar een bob kapsel. Haar haar is zwart en stijl. Momenteel zit er zelfs paars en groen in x). Mijn haar is blond en krullend en pluizig , en elke keer als ik haar zie denk ik 'IK WIL OOK EEN BOB'. Gister was ik weer eens lyrisch enthousiast en zei ik 'morgen gaan we naar een krullen kapper en dan ga ik een bobkapsel laten aanmeten'. Nou, ik zoeken op internet naar plaatjes van mijn haar type met een bob. Niet te vinden. Misschien hadden daar belletjes moeten gaan rinkelen. Maar mijn type haar zie ik eigenlijk sowieso niet vaak. Dus wij vertrokken toch vol goede moed naar Utrecht, naar de krullen kapper. Voor advies en voor een heuse make over!
Daar aankomen in die haarstudio, moesten we best wel lang wachten. We vonden de sfeer ook allebei een beetje kil.. Ik vroeg Meneer De Kapper advies over een bobkapsel en het komt er op neer dat mijn haar daar niet geschikt voor is. Hij raadde het me af . Mijn haar moet geen strakke lijnen hebben, en het haar heeft dan achteraan veel te veel volume. Bovendien zijn mijn punten aan de voorkant niet lang genoeg.
Ik vroeg hem dan wel voor mijn haar adviseert, en het komt er op neer dat hij meer 'laagjes' wilt creëren, maar dan niet door de normale manier van laagjes knippen (zowel bij stijl haar als krullen, bij gewone kappers), maar door 'inknippen' van plukken haar. Ik vond het, op de manier waarop hij het uitlegde, eigenlijk maar moeilijk te begrijpen. En hij begreep ons ook niet altijd gelijk. Hij gaf aan dat ik er over na moest denken en later maar terug moest komen.
Ik denk dat ik nu op zoek ga naar een andere krullen kapper. Ik lees op internet over de Curlsys methode, waar ik wel enthouasiast over ben.
Curlsys:
Mijn conclusie van vandaag is dat ik gewoon gedoemd ben om altijd met zo'n redelijk standaard kapsel rond te lopen met het haar op verschillende lengtes, waardoor er volume in komt.
Maar desalniettemin ben ik blij met mijn haar
Wat voor ervaringen hebben jullie met kappers? Heb jij genoeg aan de gewone kapper of sterker nog, heb je gewoon lang haar op één lengte en staat dat bij je gezicht en figuur enzo? Of heb je het ook zo moeilijk met het juiste kapsel vinden en communiceren met kappers??
Groetjes van ons!
[ bericht aangepast op 27 aug 2015 - 21:23 ]