Wiarda schreef:
Een jaar geleden ben ik met school naar Berlijn geweest. Op zich een leuke stad (wel groot en toeristisch en weet ik veel wat), maar er zaten een aantal leuke plekken tussen. Friedrichshain is in ieder geval een enorme aanrader. Een vrij alternatieve buurt met allerlei leuke winkeltjes, de East Side Gallery en het Badeschiff, wat eigenlijk gewoon een zwembad in de Spree is. Verder zijn de toeristische trekpleisters natuurlijk ook leuk, maar dan moet je wel tegen drukte kunnen. ><
Het Badeschiff heeft soms urenlange wachttijden las ik, dus dat word 'm niet. Net zoals dat m'n zusje heel graag naar Tropical Islands (buiten Berlijn) wilde, maar dat is 36,60 p.p.
Dus heel druk of heel duur word 'm sowieso niet.
East side gallery stond al op m'n lijstje, dat lijkt me echt heel mooi (kreeg ik al van meerdere mensen als tip)
Allemaal heel erg bedankt voor de leuke reacties! Als iemand nog leuke restaurantjes o.i.d. weet, of plekken waar je niet zo snel komt, laat het dan ff weten
Op aanraden van een collega van m'n moeder heb ik ook een Grieks restaurant ingepland, en vlak bij het Jüdisches Museum zit een Max&Moritz restaurant en daar gaan we ook eten (gewoon omdat ik Max&Moritz (soort stripfiguurtjes) heel leuk vind en het restaurant een lekkere (qua prijs en qua gerechten) menukaart heeft)
Maar voor de andere dagen zoeken we ook nog dingen, iemand goede ervaringen?
so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly