• Hoi,

    Ik ben enkele verhalen in word en op papier aan het uitwerken, volledig op mijn gemak en nog eventjes zonder publiek. De grote lijnen en de personages beginnen stilaan vorm te krijgen, en er is een grote kans dat ik na mijn examens ze op het internet gooi.

    Ik heb alleen een probleem: ik ben een ramp in inleidingen/flapteksten/voorkanten schrijven. Ik kan wel uitleggen waarover mijn verhaal gaat, maar het lukt me zelden om dat in een mooi tekstje te gieten.

    Dus zoek ik jullie hulp.

    Ik heb twee verschillende verhalen waarvoor ik een flaptekst schrijver nodig heb.

    Bij het eerste heb ik de samenvatting tot nu toe al in een covertopic gezet, maar ondertussen is het verhaalidee al wat aangepast en klopt het dus niet meer. Ik kan alleen niet vertellen wat er veranderd is, aangezien ik niet wil spoilen. Als je dus voor dit verhaal iets wil schrijven, ga je al een kijkje achter de schermen krijgen. Een deel van het verhaal zal dus al verklapt zijn.
    Het is een romantische OP met hier en daar wat drama en komedie.

    Animal Parade:

    De (fictieve en volledig zelfverzonnen) Britse band Animal Parade is wereldberoemd en razend populair. Hun publiek is groot en heel divers; van gillende tienermeisjes tot rockende dertigers. Behalve hun geweldige muziek, zijn ze nog gekend om iets anders; niemand weet wie de drie zijn. Bij elk optreden, elk interview, elke publiek evenement dragen ze maskers. De zanger en gitarist Wolf/Lobo, de basgitarist en/of keyboardspeler Bear/Urso en drummer Tiger/Tigre worden ten alle tijden beschermd om hun anonimiteit te behouden, ondanks de vele protesten van de wereld. Hun genre ligt ergens in de buurt van Fall Out Boy, Arctic Monkeys en Imagine dragons.
    Ava(lon) is een normaal meisje dat in een klein (ook fictief) stadje in Groot-Brittannië woont. Ze is net achttien geworden en neemt een tussenjaar voor ze naar de universiteit gaat. In haar vrije jaar werkt ze als serveerster bij het plaatselijke café en spaart zo om zelf op reis te kunnen gaan. Ze is een vrij grote fan van de band Animal Parade, maar houdt het wel rustig. Ze houdt gewoon van de muziek en heeft een gezonde nieuwsgierigheid naar de identiteit van de leden, maar dat is het.
    Haar buren zijn een oud koppeltje en hun 21-jarige kleinzoon Matt. Toen ze jonger waren, speelden ze vaak met elkaar, maar sinds de puberteit toesloeg, is het contact verwaterd. Ze ziet hem praktisch nooit meer, ook omdat hij vaak maanden weg is, maar de kleine crush die ze altijd op hem heeft gehad, is nooit helemaal verdwenen. Wat Chloe niet weet, is dat haar stille buurjongen eigenlijk de drummer met het tijgermasker is.
    Wanneer de twee hun oude vriendschap weer zien opbloeien, wordt het steeds moeilijker voor Ava om haar verliefdheid voor zich te houden. En kan Matt zijn grote geheim blijven verbergen voor zijn buurmeisje?



    Bij het tweede heb ik helemaal geen samenvatting. Het is eveneens een romantische OP, maar deze neigt eerder de fantasy en horror/thriller-kant op.

    Heel kort en vrij slecht uitgelegd: De stemmen in Ash's hoofd zijn echt en tot veel meer in staat dan enkel spreken. Na een leven vol verwoesting, angst en dood geleid te hebben in Amerika, vlucht hij naar het kleine stadje Oldbridge, in de hoop rust te krijgen. Zijn komst blijft echter niet onopgemerkt.
    Lona, die samen met haar ouders de enige andere mensen zijn die in hun straat wonen, is altijd al een buitenbeentje geweest. Ze is stil, creatief en ziet dingen altijd anders. Maar Lona zoekt niet zonder reden de stilte op. Het kan namelijk heel vermoeiend zijn om de gedachtes van anderen te horen. Zeker als die gedachtes niet menselijk blijken te zijn...

    Ook hierbij moet ik heel wat meer uitleggen in een pb'tje, maar er wordt sowieso minder inhoud verklapt dan bij het vorige.

    Als je me kan helpen, laat dan een reactie achter en ik zal je een pb'tje sturen.
    Ik heb er geen problemen mee om naar meerdere mensen te sturen!


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Ik wil je wel helpen. Beiden klinken ze erg gaaf en als ik zo een handje kan helpen. (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik zou je willen helpen, als ik zelf flapteksten zou kunnen schrijven. :'D Ik struggle er namelijk zelf ook wel mee.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    @Scribe: Dankje! Ik stuur je straks of morgen een pb'tje (:

    @Uptown: Haha, blij dat ik niet de enige ben! Maar weet je, als je een boek uitgeeft, schrijf je dat meestal ook niet zelf (:


    Mijn brein breint zoals het breint.